یکی از طرح‌های عمرانی شهر بندرترکمن که در سال ۸۷ کلنگ آغاز اجرای آن بر زمین خورد پروژه احداث اولین استخر سرپوشیده شنا بود ولی متاسفانه سال‌هاست مسئولان شهری را با خود درگیر کرده و عدم بهره برداری از آن شهر بندرترکمن را ازداشتن استخر محروم کرده است.

اولین استخر بندرترکمن در انتظار افتتاح

به گزارش گلستان 24، در یک صبح سرد پاییزی در آبان ۸۷ بود که پروژه احداث استخر شنا در محوطه پارک بوستان گلستان بندرترکمن به مساحت ۲۹۲۵ متر مربع با حضور رییس و اعضای شورای شهردور سوم کلنگ خورد، پروژه ای که عملیات ساخت آن طبق برنامه ریزیها پیش نرفت و امروز با گذشت هفت سال هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

در شهرستان ترکمن پروژه های نیمه تمام ورزشی دیگری چون باشگاه تختی و… هستند که بدون اینکه نتیجه بخشی و تاثیر داشته باشند، بعد از انجام تبلیغات گسترده در غبار عدم پیگیری مسئولان رنگ باخته به گونه ای که باید تحقق کل آنها را در کور سوی طولانی جستجو کرد.

پروژه احداث استخر شنا در بندرترکمن یکی از مصوبات سفر هیات دولت محمود احمدی نژاد بود که شهردار وقت و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر به دلیل اجرای پروژه در زمین شهرداری، مخالفت هایی داشتند، اما فرماندار وقت اعلام نمود که اجرای این پروژه الزامی است و در صورت ادامه مخالفت ها برخورد کاملا جدی و قانونی خواهد داشت و در نهایت پس از کش و قوس های فراوان اجرای پروژه آغاز شد.

پروژه ای که برای اجرای فاز اول آن اداره ورزش و جوانان ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت نموده بود اما متاسفانه با گذشت هفت سال از آغاز کلنگ زنی مردم شهر هنوزبرای استفاده از استخر به شهر های همجوار می روند.

گرچه مردم شهر عادت کرده اند که نباید منتظر بود که پروژه ها طی موعد مقرر به اتمام برسد و شنیدن بهانه های مختلف برای عدم اجرای آن از کمبود بودجه تا موانع حقوقی و مشکلات اداری برای تاخیر در اتمام پروژه ها عادی شده اما به نظر میرسد مدیریت اداره ورزش و جوانان شهرستان موضوع استخر را به شکل جدی پیگیری و در اولویت کاری قرارداده است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ترکمن در این خصوص گفت: استخر سرپوشیده این شهر با هزینه کرد بیش از ۹ میلیارد ریال ۶۵ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در بخش اجرای سونا و جکوزی تنها کاشی کاری باقی مانده است.

فرشید استادی کم ضمن اشاره به اتمام موتورخانه استخر گفت: دیوار، رختکن و دوش ها به اتمام رسیده است و تنها تجهیزات و کمد بایستی نصب گردد.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک و با رفع برخی مشکلات و تامین اعتبار شاهد بهره برداری از اولین استخر سرپوشیده شهرستان باشیم.

با همه فراز و نشیب ها و گذشت هفت سال، مردم شهر بندرترکمن انتظار دارند تا در خصوص تسریع در اتمام پروژه مسئولین اقدامات عملی محسوسی انجام دهند تا طلسم بهره برداری از اولین استخر این شهرستان شکسته شود.

امین محمدی- گلستان صحرا

ارسال نظر

آخرین اخبار