درگیری و نزاع های خانوادگی با سلاح گرم در استان گلستان رو به افزایش رفته و باعث رعب و وحشت در بین مردم شده است.

نگرانی مردم از تیراندازی های اخیر در گلستان/لزوم برخورد جدی با دارندگان سلاح های غیر مجاز

به گزارش گلستان24؛تیراندازی با سلاح شکاری و نزاع یکی از حوادثی است که این روز ها در استان گلستان بسیار پر تکرار شده است و باعث رعب و وحشت در بین شهروندان گلستانی شده است.

بیشتر این نزاع و درگیری ها با سلاح گرم و به علت اختلافات خانوادگی می باشد که سر انجام آن نیز با تیر اندازی دو طرف درگیری به یک دیگر پرتنش تر می شود و راه را برای خشونت بیشتر باز می کند. 

در حال حاظر با توجه به منطقه و زیست بوم استان گلستان سلاح شکاری مجوز دار و قاچاق در اکثر خانه ها وجود دارد که این عامل باعث شده تا در درگیری ها و نزاع ها بیشتر از سلاح گرم استفاده شود.

قوانین صدور مجوز حمل و نگهداری برای سلاح های شکاری نیز باید مورد بازبینی قرار گیرد و محدویت های بیشتری برای دارندگان سلاح در نظر گرفته شود.

طبق  گزارشات دریافتی برخی از سلاح های استفاده شده در تیر اندازی های اخیر استان گلستان فاقد مجوز بوده و گفته می شود که سلاح خاطیان این تیراندازی ها قاچاق بوده است.

با توجه به این مسئله توقیف و انجام کارهای اطلاعاتی برای جمع آوری سلاح های غیر مجاز در استان گلستان ضرورت دارد،همچنین برخورد جدی و دور از چشم پوشی نیز در جلوگیری از این حوادث موثراست.

درادامه نیز دادستان گرگان از برخورد جدی با خاطیان این گونه جرائم خبرداد و گفت:در حادثه تیر اندازی در گرگان و رامیان،قرار تامین بازداشت موقت که سنگین‌ترین قرار تامین است صادر شده و حقوق و امنیت مردم به آزادی فرد اولویت دارد.

حجت السلام حقی اظهار کرد:قاچاق و حمل سلاح غیر مجاز مجازات سنگینی برای افراد دارد و قوه قضائیه نیز در راستای جلوگیری از این گونه جرائم دستورات قاطعی صادر کرده است.

 

انتهای پیام/پ

ارسال نظر

آخرین اخبار