هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۳ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

برگزاری هفته هشتم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن

به گزارش گلستان24؛در هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه ۵۳ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله با امتیاز مبتدی و نبرده به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسحاق یزدانی با اسب بچه سیناخ زودتر از خط پایان گذشت و پوریا نوری با اسب ترکمن شاد گز و محمد خوجملی با اسب هربود هیرکان به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر بود که رامین آق آتابای با اسب راک استار عنوان اول را به دست آورد و کمال دلیجه عطا با اسب اسپید گل و آرمین آق آتابای با اسب داز تاجر به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که محمد خوجملی با اسب چشم آبی (۲) موفق به کسب مقام اول شد و امیر مختومی با اسب آی گل و آق اویلی بشگرد با اسب لوکاس (۲) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز نبرده به مسافت هزار متر شکل گرفت که آرمین آق آتابای با اسب شیدر زودتر از خط پایان عبور کرد و رامین قهرمانی با اسب حلما و نورمحمد بهادر با اسب شیر شاه به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۲۴ تا ۳۴ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب پرگار نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب اوزان و قربان محمد اودک با اسب انجوی نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب سردار بندر موفق به کسب مقام اول شد و ستار مهرانی با اسب گلسا و رامین قهرمانی با اسب سوخو به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در پایان هفته هشتم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، محمد خوجملی، آرمین آق آتابای، آق اویلی بشگرد و نورمحمد بهادر  هر کدام یک مقام نخست و یک مقام سوم کسب کردند و اسحاق یزدانی و رامین آق آتابای هر کدام موفق به کسب یک مقام نخست شدند.

هفته نهم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، جمعه ۲۶ مرداد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار