با شرکت ۵۱ راس اسب؛

بندرترکمن – هفته قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۱ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

هفته قهرمانی کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

به گزارش گلستان 24 ؛ در هفته نهم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه ۵۱ راس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون در ۶ دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه ساله و هشت تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که علی عطایی با اسب تیر رئیسی زودتر از خط پایان گذشت و رامین قهرمانی با اسب مادیان طلا و اسحاق یزدانی با اسب بچه سیناخ به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که پیمان قلرعطا با اسب کادنزا عنوان اول را به دست آورد و نورمحمد بهادر با اسب وال دایور استار و بنیامین جرجانی با اسب آل میدان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه ساله و صفر تا ۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که آرمین آق آتابای با اسب داز تاجر موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب آزادی و اسحاق قاضلی کر با اسب شیرین یلقی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه ساله و هشت تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب آژدر زودتر از خط پایان عبور کرد و بنیامین جرجانی با اسب گزل شاه و علیرضا شاهمیر با اسب یاشار (۲) به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب طوبی نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و آق اویلی بشگرد با اسب لیدی ناز و آرمین آق آتابای با اسب سام نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه ساله و ۲۴ تا ۳۲ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب سیتی دنسر موفق به کسب مقام اول شد و رامین قهرمانی با اسب فرسام (۲) و آق اویلی بشگرد با اسب سیگان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در پایان هفته نهم و قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، نورمحمد بهادر با کسب دو مقام نخست و یک مقام دوم بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آق اویلی بشگرد یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم کسب کرد، آرمین آق آتابای یک مقام نخست و یک مقام سوم به دست آورد و علی عطایی و پیمان قلرعطا هر کدام موفق به کسب یک مقام نخست شدند.

لازم به ذکر است؛ رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه در استان گلستان، نیمه دوم مهرماه آغاز خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.


انتهای پیام /مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار