خبرنگار وب سایت اترک می گوید:

کاملا مشخص است که طرف مذاکره کننده ما لغو همه تحریم ها را در برنامه خود ندارد. اما ما بچه های رمضانیم و همیشه در دل سختی ها بود که کار های بزرگ کردیم. تحریم ها باعث شد که ایران ساخته شود.

 رضا جامی: ما بچه های رمضانیم، در رمضان است که «اقتصاد مقاومتی» معنا پیدا می کند

رضا جامی، خبرنگار وب سایت اترک و فعال فرهنگی شهرستان کلاله، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24،  می گوید: مقام معظم رهبری طی این چند سال، همیشه با درایت خاصی موضوعات آینده را بر اساس سوابق عملکردی افراد و سیاست های کشور ها  پیش بینی کردند. مثلا ایشان از سال ها قبل درمورد موضوع شبیخون فرهنگی اشارات بسیار صریح و شفافی در خصوص مبارزات فرهنگی که دشمن انجام داده است، مطرح کردند. درموضوع مذاکرات هسته ای هم به خاطر دارم که در دولت آقای احمدی نژاد، ایشان اعلام کردند که ما در دوره قبل دائما کوتاه آمدیم ولی آن ها جلوتر آمدند. عملکرد آن ها به همین منوال است. به همین خاطر زمانی که در دولت نهم و دهم بحث انرژی هسته ای را روشن تر و طبق قوانین مطرح کرده و پیش رفتیم، آن ها مجبور شدند که کوتاه بیایند. مقام معظم رهبری هم از این روند خیلی ابراز رضایت می کردند.

درایت رهبری

جامی همچنین معتقد است که در خصوص بحث مذاکرات اخیر نیز، مقام معظم رهبری بار ها و بار ها تاکید کردند آن ها سیاست روشنی ندارند و هر چقدر که ما کوتاه بیاییم آن ها جلوتر می آیند. سیاست آن ها ماکیاولی است. یعنی از سیاست دروغ استفاده می کنند. با این که می گویند سیاست باید روشن باشد و بیایید صادقانه کنار هم بنشینیم و مذاکره کنیم، ولی هیچ وقت به صورت منطقی و قانونی عمل نمی کنند، چون بنای سیاست ماکیاولی بر اساس دروغ است. به همین خاطر هم مقام معظم رهبری فرمودند اگر واقعا راست می گویند، در یک جلسه و به طور کامل تحریم ها را بردارند. حتی اگر این یک جلسه یک هفته به طول بیانجامد، باید فقط در یک جلسه باشد و تمام تحریم ها از میان برداشته شود.

اسرائیل و امریکا

رضا جامی با بیان این که روشن است آن ها لغو همه تحریم ها را مد نظر ندارند و پشتوانه فکر آن ها تفکر صهیونیستی است، می گوید: آن ها نمی توانند خارج از این تفکر رفتار کنند. امروز هم اگر بخواهند، صهیونیست به آن ها اجازه نمی دهد که در یک جلسه این موضوع را مطرح کنند.

وی اقتصاد مقاومتی را عملکرد همیشگی مردم ایران می داند و می گوید: با توجه به شعار هایی که در دوران جنگ هم داشتیم، ما بچه های رمضان هستیم. یعنی از اول انقلاب ما هیچ روزی را بدون تحریم نداشتیم و مردم ما به این موضوع عادت کرده اند. بحث اقتصاد مقاومتی را ما از همان اول هم داشتیم. در زمان جنگ خود ایرانی ها دست به ساخت و اختراع می زدند. می بینیم که شهید چمران در بهبه جنگ، تسحیلات جنگی اختراع می کند و وسیله جنگی می سازد. ما در دوران جنگ توانستیم با بحث اقتصاد مقاومتی و استقلال در مقابل تحریم به نتیجه برسیم. در همین دوران سختی بود که ما توانستیم کشور خود را بسازیم.

اقتصاد مقاومتی

شاید بد باشد که این جمله را بگویم، اما دلمان می خواهد هیچ وقت تحریم ها برداشته نشود. چون این تحریم ها باعث ساخته شدن ما بود. هر چند که دوست داریم مردم بدون وجود تحریم ها در رفاه باشند، ولی تحریم ها برای ما بد نبود. چون ما بچه های رمضانیم و در رمضان اقتصاد مقاومتی معنا پیدا می کند.

 
 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار