علیرضا سعیدی، فعال فرهنگی شهرستان آزادشهر:

هر چند وقت یکبار ایده ها و فکر های جدیدی وسط می آید که باعث می شود انحرافاتی در انتقال اصل اعتقادات و مهدویت بوجود بیاید. ما در بحث مهدیت و معرفی آن به جوانان ضعف داریم.

در بحث مهدویت و معرفی آن به جوانان استان ضعف داریم

علیرضا سعیدی، فعال فرهنگی شهرستان آزادشهر، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، از خود و فعالیت هایش برای ما می گوید:

 

سلام. لطفا خودتون رو برای ما معرفی کنید:

سلام. علیرضا سعیدی هستم، ساکن آزادشهر و متولد 1353

 

در حال حاظر مشغول به چه کاری هستید؟

در برنامه های فرهنگی هیئتی در سطح شهرستان فعالیت می کنم. من در صندوق کارآفرینی امید  در شهرستان رامیان مشغول به فعالیت هستم.

 

چی شد که به عرصه فرهنگ قدم گذاشتید؟

سالیان سال است، از زمان نوجوانی،  از مسجد و پایگاه به کار فرهنگی ورود پیدا کردم. کم کم از محله به مسجد جامع شهر و از آن جا در هیئت های مطرح شهر مشغول به کار شدم و در فعایت های قرآنی ، فرهنگی و برگزاری مراسمات مذهبی شهر مشغول به فعالیت  شدم. هر جا که نیاز به حضورم باشد، در خدمت هستم.

 

علیرضا سعیدی آزادشهر مهدویت

چه کارهای فرهنگی در سطح استان انجام دادید؟

در بحث اردوهای سالیانه و سفرهای یک روزه به حرم امام رضا (ع) که از گرگان به مشهد انجام می شود فعالیت داشتیم و بچه های هیئتی را به این سمت و سو سوق دادیم. جوانان و بچه های هیئتی را به برنامه های مختلف فرهنگی در سطح شهرستان معرفی کردیم.

 

به نظر شما چه کار های فرهنگی در استان باید انجام شود که نمی شود؟

در چند سال گذشته تلاش زیادی برای ارتقای فرهنگی و اعتقادی بچه های هیئتی انجام گرفته است تا با مسائل روز جامعه و ادیان نو ظهور آشنایی پیدا کنند. در این باره برنامه های خوبی برگزار می شد که متاسفانه حذف شده  و موضوعات جدیدی مطرح شد که مستلزم کار ، برنامه ریزی و ساز و کار جدیدیست که زمان بر است.

هر چند وقت یکبار ایده ها و فکر های جدیدی وسط می آید که باعث می شود انحرافاتی در انتقال اصل اعتقادات و مهدویت بوجود بیاید. ما در بحث مهدیت و معرفی آن به جوانان ضعف داریم. باید کلاس هایی در این باره برگزار شود و به این باب ورود پیدا کنیم.

 

حمایت مسئولین در عرصه فرهنگ از شما چگونه است؟

در کارهای فرهنگی همیشه ضعف هست. این فعالیت هایی که در سطح شهرستان ها انجا می شود، همه خودجوش و مردمی است. ادارات مربوطه پای کار هستند اما توان و حمایت مالی از برنامه های خودجوش فرهنگی صورت نمی گیرد.

 

چه توصیه ای برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه دارید؟

برگزاری جلساتی درباره مسائل مهدویت باید برگزار شود. مخصوصا با مسائلی که امروز شاهد آن هستیم و شبهاتی که در بحث مهدویت بوجود آمده است، نیاز به برگزاری این کلاس ها احساس می شود. این موضوع خیلی جای کار دارد .

 

علیرضا سعیدی آزادشهر مهدویت

چه اهداف و برنامه هایی برای آینده دارید؟

تلاش می کنیم در آینده حس انسجام بیشتری بین بچه های هیئتی در سطح شهرستان و استان داشته باشیم. تا بچه هیئتی ها بیش از پیش از یکدیگر شناخت داشته باشند و تبادل فعالیت ها و افکار فرهنگی داشته باشند تا فعالیت ها و برنامه های فرهنگی فقط در یک شهر خاص برگزار نشود و به همه شهر ها  و روستا ها سوق داده شود.

 

حرف آخر؟

انشاالله که این ماه رمضان، ماه آخر عمرمان نباشد و  این عید فطر همراه با ظهور آقا باشد. انشاالله امسال سال ظهور مولایمان باشد و بتوانیم در رکاب ایشان با اعمال و رفتار و کردار مورد قبول آقا حرکت کنیم.

ارسال نظر

آخرین اخبار