دانشجویانی که روز گذشته ایام پر استرس امتحانات را سپری کردند امروز برای نخستین بار اعتکاف جهادی را تجربه می کنند.

دانشجویان گلستانی که بی وقفه پس از فراغت از امتحانات اعتکاف جهادی را تجربه می کنند +تصاویر

به گزارش گلستان 24، آری، تابستان از راه رسید و دانشجویان در تب و تاب اعزام به اردوهای جهادی یا همان طرح هجرت دانشجویی هستند شور و اشتیاق خاصی دارند از ماه گذشته تیم های تخصصی خود را جهت شناسایی و نیاز سنجی روستاهای محروم اعزام کرده اند و اکنون با شناسنامه ای که از روستا در دست دارند و بر حسب نیاز مناطق محروم  خدمت رسانی را آغاز نمودند.

IMG 5005

اولین گروه جهادی دانشجویی استان امروز با بدرقه شهدا عازم روستای جماران شد

امروز اولین گروه جهادی با عنوان گروه شهید" ابراهیم هادی" از دانشکده مائده گرگان با بدرقه شهدا از امامزاده عبدالله (ع) گرگان رهسپار روستای محروم جماران از توابع شهرستان آق قلا شدند.

خبرنگار ما جهت کسب اطلاعات بیشتر گفتگویی با چند دانشجو جهادگر انجام داده که با هم می خوانیم:

عاطفه سیاوشی اهل همدان به عنوان سرگروه جهادی شهید" ابراهیم هادی" می گوید: امتحانات ما روز گذشته به پایان رسید و امروز به همراه ده نفر از دوستانم خدا قبول کند عازم روستا هستیم ، گروه اکثرآ سادات و اهل کاشان، اصفهان، همدان، بجنورد و شیروان هستند که راستش بخواهید خیلی دلتنگ خانواده هایمان شدیم اما تصمیم گرفتیم برای نخستین بار هجرت به مناطق محروم و خدمت رسانی تجربه کنیم و به عنوان سر گروه که تجربه ای هم ندارم خیلی استرس دارم و از خداوند متعال در خواست کردم بتوانیم آنگونه که شایسته مردم با صفای روستاست به وظیفه خود جهت خدمت رسانی و محرومیت زدایی عمل کنیم.

سیاوشی در ادامه گفت: نیازسنجی روستا مشخص شده است و در روستای جماران فقر فرهنگی بیشتر احساس می شود و عزم جزم کردیم در ایام ماه مبارک رمضان با اجرای برنامه های آموزشی و  فرهنگی قوی و متنوع و همچنین در راستای  ترویج سبک زندگی دینی فعالیت کنیم.

IMG 5008

دوست دارم هر چه سریعتر گروه را در میان مردم روستا ببینم

در ادامه محدثه رباط جزی فرمانده پایگاه دانشکده مائده گرگان اهل شیروان که در این اردو دانشجویان را همراهی می کند نیز گفت: همگی برای نخستین بار به اردوی جهادی اعزام می شویم احساسی وصف ناشدنی دارم دوست دارم هرچه سریعتر گروه را در میان مردم دوست داشتنی روستای جماران ببینم.

از رباط جزی در خصوص اهمیت هجرت و اردوهای جهادی دانشجویی پرسیدم که وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص به سوال پاسخ داد و گفت: معظم له می فرمایند"  حضور یک جوان مومن، متدین و متشرع در یک مجموعه روستایی در بین جوانان در بین مردم مظهر مجسم آیه قرآن است و آنها را به دین، انقلاب و به معنویت سوق می دهد  و همچنین می فرمایند: شما با عمل خودتان مردم را به دین به ایمان به اسلام دعوت می کنید"

این دانشجوی جهادگر افزود: تا کنون کلیه اقدامات صورت گرفته در حرکت های جهادی مورد تایید و رضایت مقام معظم رهبری ( مد ظله عالی) می باشد و معظم له در دیدار بسیجیان جهادگر کشور در سال 1389 مراتب تقدیر و تشکر خود را به جهادگران اعلام فرمودند و دستور افزایش فعالیت ها را به صورت مسمتر و دائمی صادر فرمودند.

IMG 5009

ادای احترام دانشجویان جهادگر به شهدای گمنام

همینطور که با دانشجویان جهادگر در خصوص حس و حال خود و اهمیت هجرت گفتگو می کردیم، سرگروه اعلام کرد دوستان ماشین آمده باید اعزام شویم که همگی کوله های خود را بردوش گرفته و چمدان به دست راهی مزار شهدای گمنام جهت ادای احترام و استعانت ازشهدا شدند آنجا لحظاتی سکوت حکمفرما شد خیلی کنجکاو بودم آروم زیر لب چی به شهدا میگن بالاخره طاقت نیاوردم و رفتم سراغ یزدانی که اهل بجنورد است دیدم اشک در چشمانش حلقه زد گفتم: به شهدا چی گفتی؟ اصلا چرا در این تابستان گرم و ایام ماه رمضان میخوای هجرت کنی و افطارهای متنوع و دست پخت مادر را رها و به مناطق محروم میری؟

از شهدا خواستم حالا که خداوند توفیق داده، ما را فراموش نکنند

یزدانی گفت: اسم گروه ما گروه " شهید ابراهیم هادی" است که در عملیات کربلای 4 به درجه رفیع شهادت نائل شد و هنوز مفقود الاثر است ، شب گذشته مراسم تشییع شهدای غواص کربلای 4 از تلویزیون دنبال می کردم احساس تکلیف چند برابر می کنم و خیلی شرمنده شهدا هستیم اونها خانواده و آرامش را رها و برای سرافرازی و سربلندی ایران با شجاعت تمام ایستادگی کردند و جنگیدند تا دست اجانب به کشور ما دراز نشود این هجرت امروز ما در مقابل رشادت های آن زمان شهدا و ایثارگران ذره ای بیش نیست با عزم راسخ و با قوت و جدیت جهت محرومیت زدایی از چهره روستا تلاش خواهیم کرد.

این دانشجوی جهادگر در پایان گفت: از شهدا خواستم حالا که توفیق خدمت به مردم نصیب من و دسوتانم شده ما را فراموش نکنند و برای ما دعا کنند تا بتوانیم چهره مظلوم روستا را از محرومیت نجات دهیم.

انتهای پیام/دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار