توزیع سبد کالا و سریال مشکلات شهروندان گنبدی

علاوه بر صف طولانی فروشگاههای توزیع سبد کالا خصوصا در روزهای اول توزیع، مشکلی دیگری که می توان از آن نام برد عدم همخوانی موجودی کارت ها با محتوای پیامک های است که برای سرپرست خانوار ارسال می شود.

از کارت هایی که تنها در پیامک شارژ شدند تا اعتراض به ۶ درصد حق کمسیون فروشگاه رفاه

به گزارش گلستان 24، پس از اعلام آغاز توزیع مرحله چهارم سبد کالا در گلستان، ۱۰ فروشگاه در شهرستان گنبد اقدام به توزیع سبد کالا کردند اما در این مرحله نیز هم مردم و هم صاحبان فروشگاهها با مشکلاتی موجه هستند.

یکی از فروشندگان به خبرنگار ما از عدم اطلاع رسانی درست در معرفی فروشگاههای عامل توزیع سبد کالا گفت و افزود: ممکن است مردم خصوصا افراد بی سواد به خاطر عدم اطلاع دقیق از آدرس فروشگاهها و مراجعه به فروشگاههای خارج از شبکه توزیع مورد سوء استفاده قرار گیرند.

فروشنده دیگری از مشکلات مواجهه با مشمولین سبد کالا که پیامکی حامی شارژ شدن کارت هایشان دریافت کرده اند اما در مراجعه به فروشگاه کارت های آنها خالی است گفت.

IMG_0790
وی ادامه داد: تنها این مشکل نیست بلکه گاهی دیده شده برای یک خانواده ۵ نفره تنها ۳۰ هزار تومان واریز شده است و باعث شک مشتری می شود و ما برای توجیه آن باید زمان زیادی بگذاریم آن هم اگر راضی شود که عدم شارژ کارت ارتباطی به فروشگاه ندارد.

همچنین فروشنده دیگری گفت: بهتر است برای کاهش ازدحام توزیع سبد کالا خصوصا در ده روز اول ، کارت افراد به ترتیب حروف الفبا شارژ شود تا مردم همه با هم هجوم نیاورند و ما هم راحت تر بتوانیم خدمات دهیم.

یکی از مشتریان که در مراجعه به فروشگاه با کارت خالی مواجه شده بود نیز گفت: در مراحل قبل با همین کارت سبدکالا دریافت کردم اما این بار فروشنده می گوید موجودی صفر است و نمیدانم برای رفع این مشکل به چه کسی مراجعه کنم؟

پیرمرد دیگری که برای دریاف سبد کالا آمده بود گفت: توانستم سبد کالا را بگیرم اما باز هم یک نفر از تعداد خانوار من کمتر است.

IMG_0787
مشکلات تنها مربوط به مشموبین سبد کالا نیست و فروشندگان نیز در روند این توزیع و قراردادهایی که بین آنها و فروشگاه رفاه منعقد شده است معترض بودند.

یکی از این فروشندگان با اشاره به اینکه پول حاصل از فروش اقلام سبد کالا مستقیم به حساب فروشگاه رفاه می رود افزود: طبق قراردادها نهایت طی ۲۰روز تا یکماه باید پول فروشندگان داده شود اما گاهی به ۳ و حتی ۵ ماه هم میرسد و در زمان واریز هم وجوه به صورت چند مرحله به حساب فروشنده واریز می شود.

IMG_0789
وی ادامه داد: این درحالی است که فروشگاه مرکزی برای یک قلم کالا برای مثال ۵ تا ۱۰ تن مرغی که به ما می دهد ۵۰۰ میلیون از ما چک دریافت می کند که مبادا خلافی صورت گیرد ولی در مقابل تمام درآمد اجناس فروشگاه ما در توزیع سبدکالا به حساب آنها واریز می شود.
یکی دیگر از فروشندگان اظهار کرد: فروشگاه رفاه ۶ درصد از درآمد فروش ما را به عنوان حق کمسیون دریافت می کند که با توجه به اینکه اکثر اجناس مربوط به خودمان است این درصد زیادی است .
وی افزود: ظاهرا فروشگاههای زنجیره ای از پرداخت این ۶ درصد معاف هستند در صورتیکه همین اجناس در آن فروشگاهها با قیمت بالاتری نسبت به ما به فروش میرسد ولی ما مجاز به فروش بیشتر از قیمت ثبت شده روی کالا نیستیم.

این فروشندگان در پاسخ به این سوال خبرنگار ما که آیا این مشکلات تنها دراین مرحله مشاهده شده است گفتند : خیر این مشکلات در مراحل قبل هم بوده اما هیچ آسیب شناسی برای رفع مشکل و عدم تکرار آن نشده است و ما هر بار شاهد این مشکلات هستیم.

IMG_0791
از سوی دیگر نیز این فروشنده با اشاره به اینکه فروشگاه رفاه نماینده ای برای رسیدگی به مشکلات در شهرستان ها ندارد افزود: کسانی که با مشکل روبرو می شوند به فرمانداری مراجعه می کنند اما پیگیری این مشکلات از طریق خود فروشگاه رفاه باید انجام شود و مردم در خیلی موارد علی رغم نیاز به دلیل گرمی هوا از پیگیری صرفه نظر می کنند.

در پایان این نکته قابل ذکر است که با توجه به مشکلات مذکور و اجرای چهارمین مرحله از توزیع سبد کالا انتظار می رفت دولت با آسیب شناسی این طرح در جهت کاهش مشکلات توزیع برای مردم خصوصا در این مرحله که ویژه ماه رمضان است و مشکلات خاص خود را دارد گام بردارد اما متاسفانه طبق اظهارات مردم و فروشندگان اکثر مشکلات تکراری است و این سریال مشکلات توزیع سبد کالا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/قابوس نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار