مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: نگاه ما به امام حسین (ع) و محرم باید یک نگاه راهبردی باشد، وقتی چنین شد انگیزه انسان برای کارکردن و دستاوردهای مادی و معنوی زیاد می‌شود.

ضرورت نگاه راهبردی به محرم/ دشمن به فکر کمرنگ کردن ارزش ها است

به گزارش گلستان24، حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین شامگاه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با محوریت محرم ۱۴۰۰، اظهار کرد: امام حسین (ع) نسخه توحیدی خداوند متعال برای هدایت مادی و معنوی بشریت بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه نگاه ما به امام حسین (ع) صرفاً یک نگاه مذهب شیعه‌ای نیست، افزود: حرکت امام حسین (ع) و انتخاب ایشان و به وجود آمدن واقعه کربلا برای هدایت بشریت بود و امام حسین (ع) متعلق به تمام بشریت است و راه‌گشای نسخه اقتصادی و فرهنگی جهانیان به شمار می‌رود.

وی گفت: نگاه ما به امام حسین (ع) و محرم باید یک نگاه راهبردی باشد و وقتی چنین شد انگیزه انسان برای کارکردن و دستاوردهای مادی و معنوی بسیار می‌شود و انگیزه‌های فراشیعه‌ای و فرامذهبی را درگیر می‌کند.

گرزین با اشاره به اینکه اهل بیت و امام حسین (ع) عامل وحدت در جهان اسلام و بشریت هستند، افزود: امام حسین (ع) در این راه از مال و جان و خانواده خود گذشت و به ما درس ایثار و فداکاری و ازخودگذشتی داد؛ حال دشمنان اسلام می‌خواهند با هر ترفندی مثل تهمت‌زدن، زیر سوال بردن مبانی فکری و مذهبی و القای شبهات نابجای سیاسی باعث کمرنگ شدن ارزش‌ها شوند.

وی مسئولیت‌پذیری اجتماعی را یک اصل مهم نهضت امام حسین (ع) دانست و افزود: امام حسین (ع) برای اصلاح امت جد خود دست به قیام زد، اگر بخواهیم واقعه کربلا را اصل و الگو قرار دهیم باید نسبت به مسائل اطراف خود مثل فقر، ناعدالتی، کم شدن هویت تاریخی جوانان، کم شدن باور به توان داخلی و مسائل اخلاقی و فرهنگی نگاه مسئولیت پذیرانه داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار