رییس پارک ملی گلستان:

رییس پارک ملی گلستان گفت که این مجموعه طبیعی، ظرفیت بزرگی برای توسعه همه جانبه استان گلستان بویژه در حوزه گردشگری و اقتصادی است که باید از این ثروت خدادادی با رعایت کامل ضوابط زیست محیطی و مشارکت جوامع محلی در راستای توسعه، ایجاد اشتغال و درآمد استفاده کرد.

پارک ملی گلستان ظرفیتی مهم برای توسعه گردشگری و اقتصادی است

به گزارش گلستان 24، مهدی تیموری اظهار کرد: وجهه جهانی پارک ملی گلستان با تنوع گونه‌های گیاهی و جانوری فراوان که ۲ سال پیش بخشی از آن به عنوان جنگل‌های هیرکانی ثبت جهانی شد نیازمند توجه بیشت استانی، ملی و بین المللی است.

وی با یادآوری اختصاص ردیف بودجه‌ مستقل برای پارک ملی گلستان درسال ۹۸، افزود: دراین مدت بودجه و اعتبارات خوبی به پارک اختصاص یافت و متعاقب آن فعالیت‌های عمرانی و حفاظتی مورد نیاز نیز در آن انجام شد که می‌طلبد این بودجه‌ها افزایش یابد.

تیموری، بودجه پیش بینی شده امسال پارک ملی گلستان را ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و بیان داشت: برای استفاده بهینه از ظرفیت این پارک در حوزه گردشگری و صنایع دستی، چند ماه پیش تفاهم نامه‌ای بین اداره کل حفاظت محیط زیست و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان امضا شد.

رییس پارک ملی گلستان ادامه داد: مطابق این تفاهم‌نامه و با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای ساکنان مناطق پیرامونی، جلوگیری از توقف‌های غیراصولی در حریم راه و ترغیب به تلاش حداکثری در راستای حفظ زیست بوم، پنج منطقه تفرجگاه در این پارک ساخته و به روستاییان واگذار خواهد شد.

وی بابیان ینکه حدود ۲۰ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در حاشیه پارک ملی گلستان قرار دارد، گفت: این تفرجگاه‌ها دارای امکاناتی مانند استراحت‌گاه، سرویس بهداشتی و نمازخانه دارد و در مجاورت آن نیز نمایشگاه دائمی صنایع دستی و تولیدات این مناطق نیز دایر خواهد شد.

تیموری همچنین با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از همراهی و انتشار اخبار حوزه پارک ملی گلستان توسط خبرنگاران ایرنا، برلزوم استمرار این همکاری‌ها تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار