طرح تله کابین گرگان با وجود مخالفت‌های دوستداران محیط زیست و کارشناسان، در چند قدمی اجرا قرار گرفته است.


تله کابین گرگان در چند قدمی اجرا قرار گرفت/ آیا ۱۲ هزار امضای اینترنتی مخالف راه به جایی می برد؟

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، عبدالرضا دادبود شهردار گرگان گفت: موضوع تله کابین از دیرباز در شهر گرگان مطرح بوده، اما در مدت ۲ الی ۳ سال اخیر پیگیری‌های مستمری برای احداث آن صورت گرفته و برخی موارد برای ساخت این طرح مانند حساسیت‌های زیست محیطی و منابع طبیعی در طراحی جدید ملاحظه شده است.

او درباره زمان آغاز ساخت طرح تصریح کرد: با رعایت تمامی ملاحظات در این طرح که به تایید و تصویب مراجع ذی ربط رسیده است به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی خواهیم بود.

شهردار گرگان با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت تله کابین در نظر گرفته شده است، گفت: برای این کار به طور کامل از ظرفیت بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

طرح تله کابین گرگان که در چند ماه اخیر پس از چندین ماه سکوت دوباره اجرای آن بر سر زبان‌ها افتاده حالا هنوز اجرا نشده مناقشه برانگیز شده و دو گروه مخالف و موافق را در فضای رسانه‌ای فعال کرده است.

کنشگران محیط زیستی می‌گویند این طرح آن هم در محدوده جنگل‌های هیرکانی با مبدا جنگل ناهارخوران گرگان اصولی نیست، اما موافقان و در راس آن‌ها مجموعه شهرداری گرگان به این طرح به مثابه حلال مشکلات در توسعه گردشگری استان گلستان می‌نگرند.

مخالفان در یکی دو هفته اخیر با راه اندازی کارزاری اینترنتی تاکنون بیش از ۱۲ هزار امضا جمع آوری کرده اند و معتقدند علاوه بر افراد فعال در فضای اینترنت که این کارزار را امضا زده اند، بسیاری دیگر از مردم گرگان در فضای عمومی هم مخالف این طرح هستند، به گفته این افراد با این وجود، اما گویا شهرداری گرگان نمی‌خواهد این مخالفت‌ها را بشنود.

در مقابل، اما موافقان اجرای طرح، مدعی هستند که تله کابین گرگان مطالبه‌ای عمومی و به حق است که سال‌ها به خاطر کارشکنی‌های برخی استان‌های دیگر اجرایی نشده است و حالا هم مخالفان از سوی همان افراد تحریک می‌شوند.

در حالی که مخالفان طرح، این مسائل را غیرمنطقی خوانده و می گویند: طرح غیراصولی است و باید پاسخ منطقی به سوالاتشان داده شود.

بیشترین فعالیت دو گروه موافق و مخالف در هفته‌های اخیر معطوف به فضای مجازی بوده است و هر دو خصوصا موافقان سعی دارند با متهم کردن یکدیگر به مسائل فراموضوعی و حاشیه‌ای از مساله اصلی و پاسخ به شبهات آن طفره بروند.

صرف نظر از تحرکات هیجانی هر دو گروه اگر بخواهیم نگاهی میانه به این مساله داشته باشیم موضوع آنجاست که هنوز پاسخ بسیاری از سوالات درباره اجرای این طرح به افکار عمومی داده نشده است، شاید در بین این سوالات مهمترین آن‌ها نامشخص بودن چگونگی حل مساله ترافیک ناهارخوران گرگان و نبود زیر ساخت‌های گردشگری در این شهر است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار