صحن شورای شهر گرگان؛

در صحن شورای شهر گرگان بیان شد که باید شهرداری توانمند و برخوردار از صلاحیت های مردمی و اخلاقی انتخاب شده و این مسأله نباید فدای سایر چالش های شورا شود.

گلایه از برخی عزل و نصب ها/انتخاب شهردار اصلح فدای اختلاف ها نشود

به گزارش گلستان 24، هشتمین جلسه شورای شهر گرگان، عصر شنبه با حضور اعضای شورا و در غیاب سرپرست شهرداری گرگان برگزار شد.

مقرر شده بود که جلسه به صورت غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شود که با صحبت های چند تن از شورای شورا این روند تغییر کرد و جلسه علنی شد.

در این جلسه ناصر گرزین، عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: ما از مردم چیز پوشیده ای نداریم و باید همه مسائل به صورت شفاف بیان شود.

وی اضافه کرد: طبق بند یک ماده ۱۱ قانون آیین نامه شوراها در خصوص غیرعلنی برگزار شدن جلسات باید رأی گیری شده و در صحن مصوب شود.

گرزین ادامه داد: امیدواریم یک شورای ۹ نفره شکل گرفته و حرف ها هم در حد شعار باقی نماند زیرا مردم به دنبال عملگرایی اعضا هستند.

وی متذکر شد: طبق قانون جدید ما یک ماه برای انتخاب شهردار فرصت داریم لذا باید جلسات را بیشتر کرده و افراد داوطلب را بیاوریم تا نظرشان را اعلام کنند و به انتخاب اصلح برسیم.

حجت مقسم، سخنگوی شورای شهر گرگان هم در ادامه ضمن تشکر از نهضت آسفالت شهرداری گرگان، گفت: چند گام برای انتخاب شهردار پیشنهاد شده و باید در فضای منطقی و آنچه به صلاح شهر است، تصمیم گیری شود.

وی افزود: انتخاب شهردار براساس هدفگذاری چهار ساله شورا و طبق آن چیزی که در سند چشم انداز پنج ساله آمده و بررسی افرادی که دارای صلاحیت هستند، انجام می شود.

حمیدرضا آقاملایی، دیگر عضو شورای شهر گرگان هم گفت: وظیفه اصلی ما انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد آن است و باید شهرداری توانمند و برخوردار از صلاحیت های مردمی و اخلاقی انتخاب کنیم و این مسأله نباید فدای سایر چالش های شورا شود.

تخریب افراد در فضای مجازی کار شایسته ای نیست

رئیس شورای شهر گرگان هم اظهارکرد: تخریب افراد در فضای مجازی کار شایسته ای نیست و همه باید در مسیر وحدت گام برداریم.

صفرعلی پایین محلی بیان کرد: در پروسه انتخاب شهردار ممکن است مسائل خصوصی زندگی و ضعف و کاستی های افراد کاندیدا مطرح شود لذا جلسه بررسی صلاحیت ها باید غیرعلنی باشد.

علی اکبر بصیرنیا، دیگر عضو شورای شهر گرگان هم در خصوص چالش های پیش آمده در فضای مجازی گفت: هر عضوی با یک نفر جلسه گذاشته و دوست دارد که شهردار را وی انتخاب کند.

یارکشی ممنوع!

وی با بیان اینکه یارکشی درست نیست و باید تصمیم صحیح بگیریم، گفت: شورا برآیند کار جمعی است و همه ما یکی هستیم و باید به مردم جواب بدهیم.

بصیرنیا ادامه داد: پروژه های خوبی از قبل تعریف شده و باید آنها را تکمیل کنیم.

وی با ابراز گلایه از سرپرست شهرداری گرگان در خصوص برخی از عزل و نصب ها، گفت: اعضای شورا در انتخاب شهردار آزاد هستند و باید به هم اعتماد کنیم.

سید میثم حسینی دیگر عضو شورای شهر هم در خصوص خرید قیر به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال با ترک تشریفات و بدون مصوبه شورای شهر توسط شهرداری، تذکر داد.

زهرا نورا، رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شورای شهر گرگان هم بر در اختیار گذاشتن سالن ها و فضاهای شهرداری برای واکسیناسیون و پیگیری تکمیل پروژه های در حال اجرا تأکید کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار