نماینده ولی فقیه در گلستان عنوان کرد؛

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر انتصاب فرمانده نیروی دریایی ارتش از برادران اهل سنت، نشانه عمق وحدت در نظام و اقدامی بسیار هوشمندانه و جداً جای تشکر است.

انتصاب فرمانده نیروی دریایی از اهل تسنن، تجلی عمق وحدت

به گزارش خبرنگار گلستان 24، آیت الله نورمفیدی در دیدار جمعی از عزاداران حسینی، ضمن تشکر از ملت ایران و مردم آگاه استان گلستان به سبب برگزاری پرشکوه مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) همراه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: قیام امام حسین (ع) همواره در طول تاریخ، الهام بخش ملت‌های مسلمان بوده و مجالس عزای حسینی عَلَم مبارزه با ظلم و ستم و کانون بیداری مسلمین و محور عدالتخواهی مکتب اهل بیت (ع) به شمار رفته است.


وی افزود: خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و روشن بینی مردم هوشیار و بصیر، این حرکت گسترش پیدا کرده و موجب تحکیم وحدت امت اسلامی شده است.

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی آثار و برکات مجالس و محافل حسینی گفت: قاطبه مسلمانان، محبت و ارادت کم نظیری نسبت به اهل بیت (ع) دارند و در همین استان ما شاهدیم که اهل سنت به ویژه در منطقه ترکمن صحرا چگونه این علاقه و محبت را اظهار می‌کنند.

امام جمعه مرکز استان با تاکید بر اینکه سیره و روش پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع) همواره حفظ و تقویت وحدت امت پیامبر و تعمیق همدلی و همراهی آنان بوده است و در گفتار و کردار، مانع تفرقه بوده اند، افزود: امام صادق (ع) می‌فرماید:" إیّاکُم أن تَعمَلوا عَمَلاً یُعیِّرونا بِهِ " مبادا کاری کنید که به واسطه آن ما را سرزنش کنند. ولی متاسفانه گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد که کم شمار هستند در برخی مجالس به مقدسات اهل سنت اهانت می‌کنند و این نتیجه‌ای جز خسارت برای دین و کشور بدنبال ندارد و قطعا موجبات نارضایتی اهل بیت (ع) را فراهم می‌نماید. البته حساب این افراد از عموم عزاداران حسینی جداست.

آیت الله نورمفیدی، این گونه حرکات را خلاف عقل و منطق و مصالح کشور دانست و افزود: من تردید ندارم کسانی که دست به چنین کار‌هایی می‌زنند خواسته یا ناخواسته در مسیر تحقق اهداف دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت (ع) گام بر می‌دارند.

وی ضمن اشاره به انتصاب یکی از براداران اهل سنت به فرماندهی نیروی دریایی ارتش از سوی رهبر معظم انقلاب، این اقدام را نشانه عمق وحدت در نظام جمهوری اسلامی و گامی بلند در راستای وحدت افزون‌تر دانست و از تدبیر رهبر انقلاب دراین شرایط تشکر کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پایان، حفظ هوشیاری مردم آگاه اعم از شیعه و سنی را خواستار شد و گفت: مجالس و هیئت‌های عزاداری باید باعث تحکیم محبت مسلمین به اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) شوند و به نظر من رفتار‌هایی از این قبیل نه تنها این هدف را تامین نمی‌کند بلکه باعث دوری آنان از امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر می‌گردد.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار