امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان گفت:حمایت بیشتر از سرمایه‌های طبیعی گلستان ضروری است و باید مانع تکرار آتش سوزی‌ها شویم.

توجه بیشتر به حفاظت از سرمایه‌های طبیعی گلستان یک ضرورت است

به گزارش پایگاه خبری گلستان24، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نمازجمعه گفت: روز‌های گذشته شاهد آتش سوزی در شبه جزیره آشوراده، درازنو و جهان نما بودیم و پوشش گیاهی و حیات وحش این مناطق دچار خسارت شد.

وی افزود: سرمایه‌های طبیعی استان نیازمند حمایت بیشتر است و امکانات اطفا حریق هر چه سریع‌تر باید در این مناطق مستقر شود.

وی تاکید کرد: نباید شاهد تکرار چنین حوادثی باشیم.

خطیب جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های ورزشی گلستان اشاره کرد و گفت: ورزشکاران گلستانی در سال‌های اخیر توفیقات زیادی کسب کردند که از آن جمله می‌توان به درخشش آن‌ها در بازی‌های آسیایی اشاره کرد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: گلستان سرشار از استعداد‌های ورزشی است و مسئولان باید استعداد‌های ورزشی را در مناطق مختلف استان شناسایی و از آن‌ها حمایت کنند.

وی افزود: مدال آوری و قهرمانی ورزشکاران در مجامع بین الملل، بیان گر قدرت و اقتدار کشور است.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین به روز سالمند اشاره کرد و گفت: باید نیازمندی‌ها و خواسته‌های این قشر، محترم شمرده شود.

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اینکه چند سالی است که در مجامع بین المللی سخن از پاسداشت و حرمت از سالمندان می‌شود امر پسندیده‌ای است، اما باید واقف باشیم که ۱۴۰۰ سال پیش در زمان پیامبر (ص) به موضوع احترام به سالمندان اشاره شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به رشادت نوجوان ایذه‌ای در نجات چند نفر از آتش هم اشاره کرد و گفت: اینکه نوجوانی ۱۵ساله به این حد از فداکاری می‌رسد که جان خود را فدای نجات دیگران کند، نشان دهنده آن است که تعالیم اهل بیت (ع) و قرآن چه تأثیر تربیتی بزرگی در جامعه دارد.

آیت الله نورمفیدی همچنین به سالروز شهادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت محمد (ص) یگانه عالم هستی بود.

وی با اشاره به تلاش‌های امام رضا (ع) در راستای تبیین و معرفی آموزه‌های دینی و سیره ائمه (ع) گفت: این امام همام به شیوه‌های مختلف آموزه‌های اسلامی و ائمه را زنده نگه می‌داشت.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار