امام جمعه گرگان:

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: ورزش انحصاری نیست و نباید هم باشد و هر کجای کشور استعدادهای خوبی در زمینه وجود دارد باید شناسایی و مورد توجه قرار گرفته و رشد کند.

ورزش انحصاری نیست و نباید هم باشد

به گزارش گلستان 24، آیت الله سیدکاظم نور مفیدی در نمازجمعه این هفته گرگان اظهار کرد کرد: امروز ورزش از این که یک فن بازی است بیرون آمده و نمایانگر قدرت و پیشرفت یک کشور محسوب می شود بنابراین باید به مسائل ورزش بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد : ورزش انحصاری نیست و نباید هم باشد و هر کجای کشور استعدادهای خوبی در زمینه وجود دارد باید شناسایی و مورد توجه قرار گرفته و رشد کند.

خطیب جمعه گرگان گفت: به مسوولان استان توصیه می شود در ورزش استعداد خوبی در این خطه وجود دارد که حضور آنها را در تیم های ملی و درخشش در مسابقات بین المللی و جهانی می بینیم که به تازگی در رقابت های آسیایی شاهد بودیم.

وی افزود: توجه به ورزش و خود ورزشکاران قهرمان که وقتی بعد از کسب موفقیت سجده یا 2 رکعت نماز شکر بجا می آورند، جنبه معنوی این حرکت آنان در دنیا تاثیرگذار است.

آیت الله نور مفیدی با قدردانی از درخشش ورزشکاران استانی و کشورمان در صحنه های بین المللی تاکید کرد که توجه و حمایت همه جانبه از این قشر سبب سربلندی جمهوری اسلامی ایران در دنیاست.

آیت الله نور مفیدی همچنین با اشاره به اقدام جوان ایذه ای در نجات 2 زن از آتش، گفت : این جوان برای نجات آنها خود را به آتش زد و به شهادت رسید.

وی با اشاره به این که مکتب اهل بیت، اسلام و قرآن چنین جوانان را تربیت می کند، افزود: خداوند متعال این جوان را با شهدای اسلام محشور کند.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری سه زن میان‌سال و مسن در یک خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ فرد نیازمند( مادر و خواهر شهید ) را نجات دهد.

ضرورت استقرار امکانات مهار آتش سوزی جنگل در گلستان

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: توجه و اقدام برای تجهیز امکانات موردنیاز و استقرار آن در منطقه به منظور پیشگیری و مهار آتش در جنگلها در اسرع وقت بسیار ضروری است.

آیت الله نور مفیدی افزود: حفظ پوشش گیاهی در عرصه های منابع طبیعی در این استان بسیار ارزشمند و مهم بوده و در تامین امکانات اطفای حریق باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی با قدردانی از عملکرد انتظامی استان در پیگیری عوامل بروز آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی ادامه داد : آتش سوزی اخیر در چند نقطه استان از جمله منطقه دراز نو و جزیره آشوراده که سرمایه استان هستند، شناسایی و با عوامل آن باید با اشد مجازات برخورد شود.

لزوم توجه به سالمندان

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نامگذاری ۹ مهر روز سالمند، گفت : احترام به قشر سالمندان در قرآن تاکید فراوان شده و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله نور مفیدی تصریح کرد: اگر دنیا تازه به اهمیت و احترام به سالمند رسیده  و تاکید بر پشتیبانی این قشر دارد ، قرآن ۱۴۰۰ سال قبل بر آن توصیه کرده است.

وی همچنین فرارسیدن سالروز ارتحال نبی مکرم اسلام، امام مجتبی و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) را تسلیت گفت.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار