به مناسبت هفته ناجا؛

دادستان نظامی گلستان به مناسبت هفته ناجا از پلیس آگاهی انتظامی استان بازدید بعمل آورد.

دادستان نظامی گلستان از پلیس آگاهی انتظامی استان بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری گلستان24، محمد رضا محمودی، دادستان نظامی استان در این بازدید ضمن تبریک هفته ناجا گفت: هفته نیروی انتظامی فرصت مناسبی برای انعکاس عملکرد و افزایش مقبولیت ناجا در بین مردم و جلب اعتماد عمومی است.

دادستان نظامی استان افزود: با توجه به هجمه دشمنان همه باید در تبیین، شفافیت سازی و جلوگیری از هرگونه تحریف برعلیه نیروی انتظامی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه پلیس مقتدر به امنیت پایدار معنا می بخشد تصریح کرد: شکل گیری و تداوم امنیت داخلی ماحصل زحمات و مجاهدت های خالصانه کارکنان خدوم و مسئولیت پذیر نیروی انتظامی است.

محمودی تصریح کرد: پلیس با اقتدار در صورت تهدید آرامش شهروندان توسط مجرمین با قدرت نمایی وارد میدان شده و اجازه تعدی به حقوق مردم را نمی دهد.

این مقام قضایی تاکید کرد: این قدرت نمایی برای کسی که قصد دارد با ارتکاب جرم مصالح جامعه را به بازی بگیرد، بسیار بازدارنده است.            

وی با تاکید بر اینکه پلیس آگاهی نماد تخصص در نیروی انتظامی است، افزود: مجرمان با پیشرفت در شیوه ارتکاب جرائم به دنبال منحرف کردن پلیس در کشف جرم هستند.

محمودی تصریح کرد: محصور شدن پلیس در قلمرو تهدیدات میدانی و تجربه شده و غفلت از جرائم نو ظهور خصوصا در حوزه جرائم مجازی زیبنده نیروی انتظامی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی پلیس با بروز رسانی، شناسایی و کشف جرم فعل مجرمانه را آشکار و مجرم را به قانون خواهد سپرد.

این مقام قضایی بیان داشت: موفقیت پلیس آگاهی در انجام ماموریت های خاص پلیسی خصوصا مقابله با اشرار، رضایت هر چه بیشتر مردم را رقم خواهد زد.

به گفته وی اشراف کامل به قوانین بر قابلت های پلیس آگاهی در انجام وظایف می افزاید.

وی با بیان اینکه پلیس آگاهی در نگهداری متهمین باید کاملا قانونی عمل کند، گفت: اقدام پلیس در دستگیری یک متهم به لحاظ ضرورت بازداشت، رعایت تشریفات قانونی، رعایت حقوق شهروندی باید کاملا قانونی باشد.

دادستان نظامی استان افزود: استاندارد بودن محل بازداشت متهمین با رعایت مسائل بهداشتی علاوه بر حفظ سلامت متهمین از مصادیق حفظ کرامت انسانی است.

محمودی تصریح کرد: طبق قانون متهم باید به محض بازداشت امکان دسترسی و ارتباط فوری با خانواده و وکیل خود را داشته باشد.

وی تاکید کرد: مامور باید با صبر و حوصله و رفتار مناسب فرصت دفاع به متهم بدهد و از گرفتن اعتراف با اکراه و اجبار خود داری کند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار