فرماندار گرگان با اشاره به تعطیلی‌های پنج روزه اعمال شده در کشور، گفت: از فردا هیچ یک از مغازه‌های گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ مجاز به فعالیت نیستند و مغازه‌هایی که این کار را انجام ندهند، بدون استثناء به مدت دو هفته پلمب می‌شوند.

تعطیلی مشاغل غیرضروری گرگان/ مغازه‌های متخلف بدون استثناء پلمب می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، محمد حمیدی ظهر امروز یکشنبه ۲۴ مردادماه در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان گرگان اظهار کرد: از فردا اکیپ‌های نظارتی اصناف، تعزیرات، بهداشت و اماکن نیروی انتظامی بر رعایت تعطیلی مشاغل گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ نظارت می‌کنند و هر مغازه‌ای در این گروه‌های شغلی که باز بود را بدون استثناء به مدت دو هفته پلمب می‌کنند.

وی بیان کرد: تمامی تفرجگاه‌ها از جمله ناهارخوران، النگدره و هزار پیچ مسدود خواهد شد در روستاها نیز تفرجگاه‌ها به‌طور کامل مسدود می‌شود.

حمیدی افزود: جاده توسکستان طی این مدت مسدود خواهد بود.

فرماندار گرگان در ادامه خاطرنشان کرد: دستورالعمل فعالیت هیئت‌های مذهبی به‌طور شفاف از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مشخص و ابلاغ شده است. در مجموع بر اساس نظارت‌های انجام شده، رعایت پروتکل‌ها از سوی هیئت‌های مذهبی راضی‌کننده بوده و تنها دو سه مورد برگزاری عزاداری‌ها بدون رعایت شیوه‌نامه‌ها داشتیم که اخطارهای لازم به مسئولین هیئت‌ها داده و به مقام قضایی معرفی شدند.

حمیدی با تأکید بر اینکه عزاداری‌ها نباید جان مردم را به خطر بیندازد، گفت: اکیپ‌های نظارتی شامل نیروهای بهداشت، سازمان تبلیغات، فرمانداری و بسیج هر شب فعالیت هیئت‌های مذهبی را رصد و تذکرات لازم داده می‌شود. از امشب اکیپ‌های نظارتی تقویت می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری روز تاسوعا در خیابان امام خمینی(ره) تنها با جمعیت حداکثر ۳۰۰ نفر با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله اجتماعی مناسب و استفاده از ماسک برگزار خواهد شد.

فرماندار گرگان از شهرداری خواست در این مدت با دست‌فروشانی که اقدام به راه انداختن بساط می‌کنند، برخوردهای لازم را انجام دهد.

مرتضی غلامی، رئیس مرکز بهداشت گرگان نیز در این جلسه گفت: امروز دو مرکز جدید به ظرفیت مراکز تجمعی واکسیناسیون در شهر گرگان اضافه شده و طی ۲ روز آینده، بسیج همگانی را در تزریق واکسن در گرگان شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار دوز واکسن کرونا در گرگان تزریق شده است، بیان کرد: مراکز واکسیناسیون از ۸ صبح الی ۸ شب نسبت به تزریق واکسن به مردم اقدام خواهند کرد.

مسعود سلیمانی، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای گرگان نیز در این جلسه گفت: برخورد با اصناف متخلف باید بدون تبعیض انجام شود و در اعمال پلمب نباید بین مغازه بزرگ یا کوچک فرقی قائل شد.

وی خاطرنشان کرد: مغازه‌هایی که نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها پافشاری می‌کنند را می‌توان با لغو پروانه کسب و یا قطع آب و برق جریمه کرد.

سلیمانی از فرماندار گرگان خواست هر مدیری که نسبت به برخورد با اصناف متخلف سهل‌انگاری می‌کند را به جرم ترک فعل به دادسرای مرکز استان معرفی کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار