رئیس شورای حل اختلاف گلستان:

رئیس شورای حل اختلاف گلستان از آغاز فعالیت هیات صلح فرهنگیان از امروز در گرگان خبر داد.

فعالیت هیات صلح فرهنگیان در گرگان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری گلستان24، احمد جعفری، رئیس شورای حل اختلاف گلستان گفت: در این هیات، سه فرهنگی که یکی از آن‌ها به مسائل حقوقی آشناست عضو هستند و در دعاوی و اختلافاتی که یکی از طرفین دعوا یا هر دو طرف، از قشر فرهنگیان هستند پادرمیانی می‌کنند.

وی افزود: این هیات صلح در ساختمان شماره ۲ آموزش و پرورش گلستان در گرگان مستقر است و بزودی هم یک هیات برای رسیدگی به اختلافات حوزه فرهنگیان در گنبدکاووس کار خود را آغاز می‌کند.

به گفته جعفری هیات‌های صلح با هدف مشارکت و تعامل نهاد‌های مردمی و اداره‌ها با شورا‌های حل اختلاف برای افزایش صلح و سازش تشکیل می‌شود.

وی گفت: کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم، حل و فصل تخصصی و مسالمت آمیز اختلافات از جمله برکات حضور هیات‌های صلح در کنار شورا‌های حل اختلاف است.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان هم در مراسم آغاز به کار این هیات گفت: رسیدگی به پرونده‌ها در هیات‌های صلح، با ارجاع از محاکم و یا به درخواست و میل خود طرفین امکان پذیر است.

یوسف مومنی افزود: اعضای هیات صلح می‌توانند پیش از طرح پرونده در محاکم و ورود به چرخه قضایی نیز ورود و برای حل و فصل خصومت تلاش کنند.

نخستین هیات صلح گلستان نیز با عنوان هیات صلح اقوام (ویژه سیستانی ها) در مهرماه کار خود را آغاز کرده بود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار