رئیس سازمان قضایی گلستان از یگان ۶۰ زرهی عمار نیروی زمینی سپاه در شهرستان گنبد کاووس بازدید کرد.

بازدید از یگان نمونه در اثرپذیری کلاس های آگاهسازی حقوقی

به گزارش پایگاه خبری گلستان24، غلام الواری در این دیدار گفت: برای تامین امنیت نقاط مرزی با کشور ترکمنستان، یگان های چند منظوره نیروهای مسلح  با تخصص های مختلف نظامی در سرتاسر استان مستقر شده اند.

وی افزود: هریک از این یگان ها وظایف خاصی را برعهده دارند که به وظایف خود به خوبی عمل می کنند.

ابن مقام قضایی بیان داشت: اتحاد بین نیروهای مسلح در استان گلستان مثال زدنی بوده و هماهنگی بسیار خوبی در تامین امنیت استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکی از این یگان های مهم 60 زرهی است، گفت: این یگان با تجهیزات متنوع سنگین و نیمه سنگین در مجاورت نقطه صفر مرزی از آمادگی بسیار خوبی برخور دار است.

این مقام قضایی بیان داشت: یگان 60 زرهی نمونه موفق در اثر پذیری از کلاس های آگاهسازی حقوقی و پیشگیری از وقوع جرائم نظامی در استان گلستان و حتی کشور است.

الواری تصریح کرد: تداوم و حفظ آمار بسیار پایین جرائم در یک یگان نظامی کار بسیارسختی است اما یگان 60 زرهی آن را اثبات نموده است.

وی تاکید کرد: یکی از دلایل موفقیت درکنترل و پیشگیری از ارتکاب جرائم نظامی، جدیت فرماندهان در پیگیری مباحث حقوقی است.

الواری با بیان اینکه آموزش باید یکی از مباحث جدی مدیریتی در یگان باشد، اظهار داشت: کم رنگ کردن مباحث حقوقی خسارت های جبران ناپذیری برای نیروهای مسلح به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان قضایی گلستان تاکید کرد: یک فرمانده قبل از ارتکاب جرم باید از فرصت های آموزشی و نظارتی در یک یگان نظامی استفاده نماید.

به عقیده الواری فرماندهی باید نسبت به جلوگیری از جرائم شایع احتمالی یگان تمام توان خود را به کار گیرد.

سرهنگ حسن کلاته فرمانده یگان ۶۰ زرهی نیز در این بازدید گفت: یگان ۶۰ زرهی یک یگان کاملا مستقل عملیاتی است که در مانورها و جنگ های مهمی شرکت داشته است.

کلاته تصریح کرد: این یگان بعد از دفاع مقدس با حضور مستشاری در کشور سوریه شهدای مدافع حرم غلامعلی تولا و شهید علیرضا صفر پور را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

وی با بیان اینکه نظم و انضباط از اصول نظامی گری است، تصریح کرد: تمام امکانات، نیروها و ظرفیت های یگان 60 برای  انجام هرچه بهتروظایف ذاتی به سمت قانون مداری هدایت می شود.

این فرمانده نظامی تاکید کرد: دقت نظر در اجرای صحیح و هوشمندانه قوانین با بهره گیری از آموزش های حقوقی سازمان قضایی جرائم یگان ۶۰ زرهی را در طول سال های گذشته به حداقل رسانیده است.

 کلاته تصریح کرد: تعامل مناسب ارگان های نظارتی با سربازان وظیفه و کادر و تقویت بعد معنوی کارکنان با اجرای برنامه های فرهنگی در پیشگیری از وقوع جرائم بسیار موثر بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد این روند با همکاری سازمان قضایی ادامه داشته باشد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار