معاون تبلیغات اسلامی گلستان:

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که باید تلاش کنیم مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه بسط یابد، گفت: آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در گلستان برگزار می شود.

آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در گلستان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، حجت الاسلام رضا دیلمی بعدازظهر یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی با محوریت عملیات فرهنگی اجتماعی شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: امسال همه تلاش کنند تا فضای گفتمانی جامعه را برای روز ۱۳ دی -دومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی- مطابق با تفکر ایشان آماده شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: تلاش کردیم تا مانند سال گذشته بحث اجرای عملیات فرهنگی و اجتماعی حاج قاسم را آغاز کرده و در این راه هم از نظرات دیگران هم استفاده می‌کنیم تا بتوانیم برنامه‌های شاخص، اثرگذار و جریان سازی را تهیه کنیم.

دیلمی با بیان اینکه باید ببینیم امروز الگوهای فعال جامعه چه کسانی هستند، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان و همچنین مردم باید با زندگی شهدا و الگوهای رفتاری آنها آشنا شوند و با افتخار از حاج قاسم‌ها یاد کنیم تا گرد و غبار فراموشی بر یاد آنها ننشیند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مؤلفه قدرت نظام دانست و افزود: باید به این موضوع توجه ویژه ای شود، زیرا ملتی که ایثار و شهادت دارد، هیچ وقت اسیر نشده و در برابراستکبار جهانی زانو نمی‌زند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اینکه ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی با ایام فاطمیه گره خورده است، ابراز کرد: برای این ایام کارگروه‌های متعددی از جمله رسانه، پشتیبانی و فضاسازی پیش بینی شده است.

وی گفت: همچنین کارگروه‌های قرآنی، بانوان، تشکل‌ها، کودک و نوجوان و بسیج هم تشکیل شده است تا بتوانیم عملیات کامل و جامعی را با هم افزایی و هم فکری پیش ببریم و جریان گفتمانی جدیدی را با مکتب حاج قاسم زنده کنیم.

دیلمی با اشاره به شخصیت حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: ایشان مردی مجاهد و خستگی ناپذیر بود که با نگاه انقلابی خودش در منطقه توانست هیمنه پوشالی جریان استکباری را در هم بشکند و به فضل الهی در منطقه جریان مقاومت شکل منسجم‌تری به خود گرفت.

وی گفت: امروز در جبهه مقاومت و پایداری همگان بر خود می بالند که این شخصیت بزرگ را در کنار خودشان دیدند و از نظرات و نگاه راهبردی اش استفاده کردند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: فراموش نمی‌کنیم که حاج قاسم، تربیت یافته مکتب امامین انقلاب اسلامی بود، کسی که به لحاظ نگاه راهبردی توانست به خوبی مبانی انقلاب را دریافت و تفسیر عملی داشته باشد و همچنین به جریان مقاومت در برابر جریان استکباری هویت ببخشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های با عظمت حاج قاسم ابراز کرد: ایمان عمیق و اخلاص در نیت و عمل، پیروی مخلصانه از گفتمان ولایت فقیه، صبر و استقامت و خدمت بی منت از جمله ویژگی‌های ایشان بود.

دیلمی افزود: همچنین حاج قاسم در حوزه نبوغ نظامی بسیار ماهر بودند به طوری که دنیا و افسران ارشد حوزه جنگ سخت و نرم از روحیه سلحشوری و جنگندگی این دیپلمات برجسته در میدان نبرد، متحیر بودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار