مدیر کل ثبت احوال گلستان خبرداد؛

مدیر کل ثبت احوال گلستان از روند افزایشی طلاق در استان خبرداد و گفت: میانگین طول عمر در گلستان ۶۳.۱ سال و این آمار در کشور ۶۶ سال است.

روند افزایشی طلاق در گلستان/ سن امید به زندگی در گلستان پایین است

به گزارش گلستان 24، حمیدرضا مطیع شامگاه یکشنبه در جلسه شورای راهبردی جمعیت در خصوص آمار ثبت وقایع چهارگانه حیاتی اظهار کرد: تعداد موالید در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در استان گلستان ۲۱ هزار و ۶۳۰ نفر بوده، در حالی که این آمار در هشت ماهه سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۳۷ نفر بوده است.

وی از رشد منفی ولادت در سال جاری نسبت به سنوات قبل خبرداد و افزود: هرچند نرخ ولادت در گلستان منفی بوده اما در هشت ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱.۴ رشد داشته است.

مدیرکل ثبت احوال گلستان توضیح داد: آمار موالید در شهرستان های علی آبادکتول، کلاله، گنبد، گرگان و گالیکش مثبت و در بقیه شهرهای استان منفی است.

مطبع اذعان کرد: با توجه وجود بیماری منحوس کرونا آمار مرگ و میر در استان ما هم مثل اکثر مناطق کشور افزایشی بوده و در طول مدت هشت ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: میانگین طول عمر در استان گلستان ۶۳.۱ و این آمار در کشور ۶۶ سال است.

مطیع از روند افزایشی ۳.۵ درصدی آمار ازدواج در استان خبرداد و افزود: در این مدت ۱۸ هزار و ۲۳۴ ازدواج به ثبت رسیده و این در حالی است که آمار ازدواج سال گذشته در مدت مشابه ۱۰ هزار و ۸۵ نفر بوده است.

وی بیان کرد: آمار ازدواج در شهرهای آزادشهر، بندرترکمن، علی آباد، گالیکش و گرگان منفی و در دیگر شهرهای استان مثبت است.

مدیر کل ثبت احوال گلستان تصریح کرد: آمار طلاق در هشت ماهه نخست سال ۱۴۰۰، حدود ۸.۱ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گدشته افزایش داشته است.

مطیع آمار طلاق ثبت شده در هشت ماهه نخست امسال را دو هزار و ۹۷۳ و آمار مدت مشابه سال گذشته را دو هزار و ۷۴۹ نفر اعلام کرد.

وی بیشترین اسامی پسری که گلستانی ها برای فرزندان خود برگزیدند را نام های محمد، امیرعلی، علی و آریا و بیشترین اسامی دختران را فاطمه، فاطمه زهرا، یسنا، زهرا و ثنا نام برد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در کشور ۱.۶ و در استان ما ۱.۹ درصد است، افزود: حال حاضر ۱۰.۵ درصد جمعیت کشور کهنسال هستند که اگر هر چه سریع تر مشکل رشد جمعیت حل نشود تا سال ۱۴۳۰ بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور پیر خواهند بود که معضلات زیادی را به همراه دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار