به گفته مدیرکل ثبت‌احوال گلستان، در پنج ماهه سال جاری میزان ولادت در سطح استان کاهش، فوت افزایش، ازدواج افزایش و طلاق کاهش یافته است.

نگاهی به آمار وقایع حیاتی چهارگانه در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا مطیع در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در پنج ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ در استان گلستان ۱۳ هزار و ۲۳۹ مورد واقعه ولادت داشتیم که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۶۷ مورد بوده که کاهش ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: ثبت ولادت در شهرستان‌های بندرگز، مراوه‌تپه، رامیان، بندر ترکمن و گمیشان افزایش داشته و بیشترین کاهش در علی آبادکتول، کردکوی و آق‌قلا بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان خاطرنشان کرد: در ۵ ماهه سال ۹۹ به ازای هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر در استان گلستان، ۱۰۷ واقعه ولادت پسر را داشتیم. همچنین یک مورد چهارقلو زایی، ۵ مورد سه‌قلو زایی و ۱۶۹ مورد دوقلو زایی در سطح استان داشتیم. ۵۳.۴ درصد ولادت‌ها در شهرها و مابقی در روستاها بوده است.

مطیع در خصوص آمار فوت در ۵ ماهه ابتدایی امسال، گفت: در سال ۹۹، ۵۲۶۱ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۳۶۴۸ واقعه بوده که ۴۴.۲ درصد افزایش داشته است. متوسط کشوری این آمار افزایش ۲۸.۸ درصدی است.

وی بیان کرد: در همه شهرستان‌ها به جز مراوه‌تپه افزایش آمار ثبت فوت را طی این مدت داشتیم. بیشترین افزایش در بندر ترکمن به میزان ۷۲.۸ درصد، گنبدکاووس ۷۱ درصد و آزادشهر با ۶۵.۸ درصد بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان خاطرنشان کرد: به ازای هر ۱۰۰ واقعه فوت زنان در استان، ۱۲۲ واقعه فوت مردان به ثبت رسیده است.

مطیع در ادامه با اشاره به آمار ازدواج، گفت: در ۵ ماهه اول سال جاری، ۷۰۵۴ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۶۷۲۴ مورد بوده که ۴.۹ درصد رشد داشته است. در سطح کشور این میزان، ۲.۳ درصد افزایش است.

وی بیان کرد: ثبت ازدواج در ۱۱ شهرستان از مجموع ۱۴ شهرستان استان افزایش داشته است. بیشترین افزایش در گمیشان و مینودشت بوده است. آمار ازدواج در بندرگز تغییری نداشته و در گنبدکاووس و کلاله کاهشی بوده است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان خاطرنشان کرد: میانگین سن ازدواج برای زوج ۲۸.۵ سال و برای زوجه ۲۳.۷ سال است. این آمار در سطح کشور ۲۹.۵ سال برای زوج و ۲۴.۷ سال برای زوجه است.

وی در خصوص آمار طلاق، گفت: در پنج ماهه ابتدایی سال جاری ۱۶۴۵ واقعه طلاق به ثبت رسید که این میزان در سال گذشته ۱۶۵۴ مورد بوده و کاهش ۵ دهم درصدی داشته است. این آمار در سطح کشور ۳.۶ درصد کاهش است.

مطیع با بیان اینکه آمار طلاق در ۷ شهرستان افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: بیشترین کاهش طلاق در کردکوی با ۲۷.۷ درصد به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: میانگین طول مدت ازدواج در کشور ۱۰.۲ سال و در گلستان ۹.۴ سال است. بیشترین میانگین طول مدت ازدواج در شهرستان‌ها گرگان با ۱۰.۹ سال و کمترین گمیشان ۵.۵ سال است.

مدیرکل ثبت‌احوال گلستان در پایان گفت: گلستان از نظر ولادت رتبه ششم کشور، از نظر فوت رتبه یازدهم، از نظر ازدواج رتبه نه و از نظر طلاق رتبه هجدهم کشور را داراست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار