رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران با اشاره به اینکه قاچاق دارو همچنان در کشور وجود دارد، گفت: میزان قاچاق دارو و ورود داروهای تقلبی به کشور، طی دو سال اخیر کاهش یافته است.

هشدار درباره داروهای ماهواره ای

به گزارش گلستان24، دکتر محمدمهدی قیامت در آستانه برگزاری سمینار مبارزه با قاچاق دارو درباره آمار قاچاق دارو در کشور به مهر اظهار کرد: متاسفانه آمار دقیقی از داروی قاچاق در کشور وجود ندارد، اما به طور قطع قاچاق دارو به ویژه داروهای زیبایی و لاغری همچنان وجود دارد اما کنترل ها دراین زمینه بهتر شده است.

معاون نظام پزشکی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: میزان قاچاق دارو نسبت به دو سال اخیر به شدت کمتر شده اما از آنجا که هنوز وجود دارد بنابراین باید راهکارهای نظارتی نیز تشدید شوند.

قیامت با عنوان این مطلب که مجازات دست اندرکاران قاچاق دارو باید بیشتر شود، افزود: قاچاق دارو از اسکله های غیر مجاز وارد کشور می شود که به طور قطع باید نظارت ها بیشتر و جدی تر شود.

به گفته وی، داروهای قاچاق از اقصی نقاط دنیا وارد کشور می شود و بستگی به وارد کننده دارو دارد که داروها را از کدام کشور و با چه مواد اولیه ای وارد کند. اما اکثر داروهای قاچاق به صورت غیر مجاز و تاریخ گذشته هستند.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه ایران با اشاره به اینکه مردم نباید فریب تبلیغات ماهواره ای را بخورند، بیان کرد: به عنوان یک پزشک که بارها نتایج مصرف این داروها از سوی فریب خوردگان دیده ام تاکید می کنم در این تبلیغات فریبنده هیچ واقعیتی وجود ندارد و بیشتر آگهی دهندگان اعلام می کنند که داروها گیاهی و بدون عارضه اند. در حالی که آنها از ضعف اطلاعاتی مردم استفاده می کنند و این داروها را با تلفن های ناشناخته به مردم تحویل می دهند.

قیامت تاکیدکرد: واقعیت این است که هرجا دارو از مراجع غیرمجاز تهیه شود باید به کیفیت و عواقب آن نیز شک کرد.

سمینار مبارزه با قاچاق دارو، ۸ مرداد ۹۴ با همکاری سازمان غذا و دارو و شرکت سانوفی و با شرکت ده ها تن از متخصین دارویی داخلی و سخنرانان خارجی در هتل اوین تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار