رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستانهای ترکمن و گمیشان از دستگیری یک گروه از متخلفان حوزه صید و زنده گیری پرندگان شکاری در حوزه استحفاضی بندرترکمن خبر داد.

دستگیری متخلفان صید و زنده گیری پرندگان شکاری در بندرترکمن

به گزارش گلستان 24، علی بیانی گفت: در ادامه گشت های کنترلی و بازدارنده مامورین یگان حفاظت محیط زیست در سطح زیستگاه های پرندگان در شهرستان بندر ترکمن و گمیشان، یک گروه از فعالان حوزه بازگیری ،قبل از صید پرندگان شکاری شناسایی و پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از این گروه دو نفره علاوه بر کشف یک دستگاه موتورسیکلت پرقدرت و دو دستگاه دور بین چشمی، چندین شبچه و تله مخصوص صید و زنده گیری پرندگان شکاری و دو قطعه پرنده وحشی طعمه کشف و ضبط گردید.

بیانی افزود: برای این متخلفان پرونده ای تشکیل و به محاکم قضایی معرفی شدند.

گلستان از جمله معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و در زمان حاضر به گفته مسوولان محیط زیست ۱۱۴ گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد و ولد دارند.

از سوی دیگر برای متخلفان وشکارچیان غیرمجاز در پناهگاه های حیات وحش که از مناطق ˈشکار مطلقا ممنوعˈ محسوب می شود، قانونگذار علاوه بر جریمه تا سه سال حبس نیز پیش بینی کرده است.

شهرستان های ترکمن و گمیشان هر یک با افزون بر ۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع هستند، زیستگاه ها ، تالاب بین المللی و منابع آبی این منطقه مامن انواع پرندگان مهاجر و بومی است./آیغیت

ارسال نظر

آخرین اخبار