رئیس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری گلستان گفت: منکر برخی کاستی ها و ضعف ها نیستیم اما این کاستی ها به مدیران برمی گردد و ربطی به نظام و انقلاب ندارد.

منکر برخی ضعف ها نیستیم /برخورد با مدیرانی که چوب لای چرخ می گذارند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حیدر آسیابی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: دستاوردهای امروز نظام به برکت انقلاب، 8 سال دفاع مقدس و شهدای حرم است و چنانه ضعف و کارستی در اجرای برنامه وجود دارد مربوط به مدیران است و ربطی به نظام و انقلاب ندارد.

وی افزود: قبل از انقلاب وضعیت کشور به لحاظ مسائل اقتصادی، سیاسی، رفاهی و نظامی در این حد نبود و مردم بخصوص در روستاها و مناطق محروم از امکانات امروز برخوردار نبودند.

آسیابی گفت: با توجه به فضای رسانه ای سنگینی که در شبکه های خارج کشور بر علیه نظام به راه افتاده و مدام به دنبال سیاه نمایی بر علیه دستاوردهای انقلاب هستند، می طلبد تا در چنین فضایی رسانه ها ورود قوی تری داشته باشند و دستاوردهای نظام را برای جوانان و نوجوانان تبیین کنند چرا که این مساله همواره دغدغه مقام معظم رهبری بوده است.

وی در رابطه با عملکرد 10 ماهه دادگستری استان اظهار کرد:  در ده ماهه امسال تعداد 18 زندانی که دارای حکم قصاص بودند با ورود شورای حل اختلاف، گذشت شاکیان و حتی ورود خدام رضوی بخشیده و از قصاص نجات پیدا کردند.

آسیابی گفت: تعداد پرونده هایی که در شورای حل اختلاف منهی به سازش شده است 1035 فقره بوده که منجر به آزادی 312 نفر نیز شده است.

وی ادامه داد: ورود بازداشت هایی که تحت قرار هستند 17درصد نسبت به 10 ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس کل دادکستری گلستان تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون 2 هزار و 484 مورد بازدید قضات از زندان های استان انجام شده که سال گذشته این رقم یکهزار و 423 مورد بوده و 73 درصد این بازدید ها رشد داشته است.

وی افزود: در بحث احکام. جایگزین حبس در کشور استان 13 درصد و کشور 7 درصد است که این رقم نشان میدهد گلستان در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

آسیابی گفت: در حوزه شورای حل اختلاف در 10 ماهه امسال 105 هزار و 915 فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده که از این تعدادبیش از 106 هزار فقره مختومه شده است.

وی افزود: در حوزه عملکردی کاهش جمعیت کیفری گلستان جزو 4 استان برتر کشوری در کاهش، وردی جمعیت کیفری به زندان ها بوده ایم.

آسیابی عنوان کرد: 3 نفر از زندانیان زن در شهرستان کنبد که دارای بدهی سنگین 3 میلیارد و 100 میلیون تومان داشتند با ورود شورای حل اختلاف، کمک خیران و گذشت شاکیان از مبلغ ا میلیارد و 150 میلیون تومان به برکت ایام ا.. دهه ازاد شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه صد در صد اراضی شهر گرگان در طرح ملی حدنگاری یا همان کاداستر سند داردشده اند ، گفت: مابقی اراضی استان نیز 99 درصد حدنگاری آنان انمام شده است که با اجرای این طرح دست اندازی به اراضی استان کوتاه می شود.

وی افزود: غفلت مدیران در ساخت و سازهای زیارت کاملا مشهود است و با جدید در حال برخورد هستیم.

آسیابی بیان کرد: در بالا دست زیارت 5 هزار ساخت و ساز غیر قانونی انجام شده که کمتر از هزار مورد آن به دستگاه قضا اعلام شده است و دستگاه های متولی از جمله جهاد و ننابع طبیعی طبق قانون اختیار برخورد و تخریب دارند اما مشخص است که در این سال ها در انجام این وظیفه کوتاهی شده است.

وی گفت: بر ای برخی از مدیران که در گذشته در رابطه با ساخت و ساز های غیر محاز غفلت کرده اند پرونده تشکیل شده و در حال حاضر باذقید وثیقه آزاد هستند اما پرونده آنها با جدید بررسی می شود.

به گفته آسیابی مساله آشوراده و ترک فعل مدیران در این حوزه از جمله مسایل کلان استان است که با جدیت به این مساله ورود کرده ایم و با مدیرانی که در رابطه با آشوراده و خلیج گرگان از وظایف خود ترک فعل کرده اند ب خورد صورت می گیرد.

آسیابی گفت: با مدیرانی که چوب لای چرخ سرمایه گذارانی که مجوز دارند، بگذارند، برخورد می کنیم و باید مدیران فکر اساسی به حال توسعه استان بکنند.

وی افزود: هر نقطه از استان که سرمایه گذاری میخواهد انجام شودبا حاشیه های زیادی مواجه می شود .

رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: وقتی دستگاه های اجرایی در تسهیل امور برای سرمایه گذاری با یکدیگر همکاری نمی کنند، چطور می خواهیم از سرمایه گذاری حمایت کنیم .

وی افزودک با جدیت به دنبال این هستیم که موانع سرمایه گذاری استان را رفع و یا با آن برخورد کنیم.

این مفام ارشد قضائی استان در پایان عنوان کرد: گلستانی ها میتوانند با خط ارتباطی 09111756114 که شخصا رصد میکنم با ارسال پیامک، فقط پیامک. نه تماس، مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند و جواب را دریافت کنند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار