با مشارکت 300 نیروی انسانی روستا؛

بیستمین یادواره شهدای کیاسر به صورت کاملا مردمی طی یک هفته از 14 الی 19 مردادماه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی با رویکرد اصولی اسلام و دیدگاه های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در طراحی، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری برگزار می گردد.

بیستمین یادواره مردمی شهدای کیاسر در مردادماه برگزار می‌گردد

به گزارش گلستان 24؛ خسرو اسدپور کیاسری مسئول ستاد یادواره شهدای کیاسر به حلقه وصل گفت: امسال بیستمین یادواره شهدا کیاسر به صورت کاملا مردمی طی یک هفته از 14 الی 19 مردادماه برگزار می گردد.

اسدپور بیان داشت: از زمانی که نخستین یادواره در سال 77 با کمترین امکانات و پشتیبانی مالی با مشارکت مردم روستا برگزار شد تا کنون که بیستمین یادواره قرار است برگزار شود تمام فعالیت ها به صورت خودجوش و مردمی بوده و همین مسئله این یادواره را به الگوی خوبی برای باقی استان ها تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: در واقع با ابتکارات و فعالیت های خاص فرهنگی که در این یادواره ها صورت می گیرد این یادواره را به الگوی ملی مبدل ساخته و از بسیاری جهات از کنگره های استانی نیز پیشی گرفته است. چراکه 200 نیروی انسانی روستا از کودک و نوجوان گرفته تا پیرمردها و پیرزن ها در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

اسدپور افزود: با تلاش هایی که صورت گرفت و با توجه به رویکرد اصولی اسلامی و دیدگاه­های حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در طراحی، برنامه ریزی و سیاست‌گذاری چگونگی و چرایی برگزاری یادواره ها و محافل شهدا توانستیم هر ساله رشد کمی و کیفی در برنامه ها داشته باشیم و همین امر هم یکی دیگر از علل نمونه شدن این یادواره هاست.

مسئول ستاد یادواره شهدای کیاسر پرداختن به آسیب­ها و آفات در این برنامه ها را در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب دانسته و اذعان داشت : مبنای بررسی قوت و ضعف، صعود و فرود و یا نیاز و کاستی های محافل شهدا، باید فرامین ولایت باشد نه سلیقه ‌های شخصی به همین خاطر ما سعی کردیم در تدوین اساسنامه ستاد یادواره شهدای کیاسر، تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سنتی ، جذب حداکثری ، مباحث علمی و پژوهشی محافل شهدای منطقه را با فرامین معظم له منطبق سازیم.

اسد پور خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که باید ریز و درشت دیدگاه­های اسلامی و انقلابی را، در زمینه ایثار و جهاد و شهادت استخراج نمود و با تمرکز یک یا چند گروه تحلیلگر موفق، آنها را تبدیل به برنامه های مفصل نمود.

وی افزود: در پی فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی بودن ستادهای یادوارها باید محافل شهدا را مردمی برگزار کرد و مردمی جلوبرد، همانطور که ستاد یادواره شهدای روستای کیاسر توانسته است؛ مشارکت حدود 300 نفر نیروی انسانی به عنوان خادمین شهدا، به مدت یک هفته، هرساله در یادواره شهدای منطقه خود را، مدیریت نماید. بطوریکه برای تامین غذای آنها نیز خود مردم با سبدهای غذا دردست، به انجام کمکهای مردمی می‌پردازند. این حرکت عظیم مردمی انصافا، یادآور زمان دوران دفاع مقدس و اعزام نیروهای مردمی و مشارکتهای آنان است که جای تقدیر دارد.

مسئول ستاد یادواره شهدا کیاسر ادامه داد: اکنون که جمع خوبی از مردم به عنوان خادمین شهدا تحت محور جهاد و شهادت گرد هم آمده اند و تجربه خوبی در امر کار جمعی را هم پیدا نموده اند، باید برای این نیروی انسانی، برنامه ریزی بلند مدتی انجام داد تا جذب حداکثری و دفع حداقلی داشته باشیم. برای خادمین شهدا در یادواره ها می بایست ابتدا برنامه ریزی معنوی نمود، یعنی باید حرکتی برای پرورش فکری و اعتقادی و مذهبی آن انجام داد.

اسدپور اظهار داشت: عدم اخلاص خادمین مانع دست یابی به راهبرد های عالی و الهی است باید همسو با شهیدان شد، باید همانند شهدا بود، باید هم تیپ شهدا شد یعنی ما با یادواره‌ها و محافل انس با شهدا به سمت انطباق با رفتار و کردار و اعمال شهدا حرکت کنم عدم توجه به افکار عمومی و خانواده ‌های شهدا از آفتهای یادواره ‌هاست.

وی در خصوص برنامه های یادواره بیستم نیز بیان داشت: افتتاحیه مراسم شنبه 14 مردادماه در زیارتگاه شهدا از ساعت 17 الی 20 همراه با مداحی و پذیرایی برگزار می شود. روز بعد یکشنبه که ویژه خانواده معظم شهداء است برنامه ای با عنوان «گهواره تربیت» برگزار می شود تا در خصوص فرهنگ در خانواده شهدا، شیوه تربیت آن ها و ... پرداخت در روز دوشنبه 16 مردادماه برنامه ای ویژه بانوان برگزار می شود تا در خصوص نقش زنان در اسلام، انقلاب و فعالیت های جهادی و تربیتی آن ها مطالبی مطرح گردد.

مسئول ستاد یادواره شهدای کیاسر اضافه کرد: سه شنبه 17 مردادماه نیز برنامه «فرهنگ هواست» که یک کار جهاد فرهنگی عمومی در وسعت 50 کیلومتر مربع است که افراد همراه خانواده به تبلیغ و شعارنویسی در اطراف روستا کیاسر می پردازند. روز بعد نیز برنامه رزمی داریم توسط بچه های روستا علیه اهداف جهانی و منطقه ای مستکبران که از ساعت 17 الی 20 برگزار و پنجشنبه 19 مردادماه هم برنامه اختتامیه همراه با مداحی، سخنرانی، اقامه نماز جماعت، دیدار با خانواده شهدا در منزلشان به همراه پذیرایی از ساعت 10 الی 14 برگزار می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار