رییس کل دادگستری گلستان:

رییس کل دادگستری گلستان گفت: پس از ۲ دهه تلاش و پیگیری، پرونده ساخت و ساز غیرمجاز در روستای گردشگری زیارت از توابع بخش مرکزی شهرستان گرگان با توقف کامل آن بسته شد.

ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان متوقف شد

به گزارش گلستان 24 به نفل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: پیگیری قاطع دادگستری و همراهی دستگاه های متولی سبب شد پس از ۲ دهه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت متوقف شود.

وی با بیان این که طی سال های اخیر در روستای زیارت حدود پنج هزار واحد مسکونی غیر مجاز ساخته شده فت: با استقرار پست ایست و بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و سازها در روستای زیارت به طور کامل متوقف شده است .

وی یکی از علت های اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز را بی توجهی متولیان حوزه گردشگری دانست و افزود: با تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری روستای زیارت در دادستانی مرکز استان به اهالی منطقه قول می‌دهیم طبق قانون، حقوق عامه روستا را پیگیری کنیم.

آسابی ادامه داد: در این کارگروه موانع رونق گردشگری این منطقه شناسایی شده و با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های مسئول برای مرتفع کردن آنها تلاش می کنیم.

رییس کل دادگستری گلستان خاطر نشان کرد: تلاش می کنیم با فعال شدن گردشگری روستای زیارت و بهبود معیشت مردم ، اهالی این منطقه دیگر برای تامین معاش خانواده مجبور به فروش زمین های خود نشوند.

در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گلستان، راه های مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات نشست قبل این شورا از جمله ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و آتش سوزی جنگل ها، تعیین تکلیف اراضی بقاع متبرکه و منابع طبیعی پیگیری شد.

روستای گردشگری زیارت با ۴۷۸ واحد مسکونی روستایی دارای هزار و ۹۶۴ نفر جمعیت در دهستان استرآباد جنوبی از توابع بخش مرکزی گرگان واقع است و از آبشار زیبا، چشمه آبگرم، رودخانه، امامزاده و همچنین بافت قدیمی و تاریخی برخوردار است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار