فرمانده سپاه نینوا گلستان:

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بر لزوم معرفی شخصیت شهید چمران در جامعه تاکید کرد و نقش اساتید را در این زمینه مهم خواند و گفت:شهید چمران پایه گذار جنگ های نامنظم و چریکی در دفاع مقدس بود و این شهید توانست با ساماندهی این نوع جنگیدن ضربات سنگینی به دشمن متجاوز بزند.

شهید چمران پایه گذار جنگ های نامنظم و چریکی در دفاع مقدس بود

به گزارش گلستان 24، سردار علی ملک شاهکوهی ظهر امروز در همایش روز ملی بسیج اساتید و افتتاحیه دبیرخانه نخستین همایش بین المللی و پنجمین همایش ملی تبیین اندیشه دفاعی امام خامنه ای (مدظله العالی) اظهار کرد: شخصیت والای شهید چمران و حقیقتا امروز یکی از ارکان جهاد تبیین در دانشگاه ها معرفی ویژگی های شهید چمران به استادان و دانشجویان دانشگاه هاست.

وی افزود: عشق به وطن و تعالیم مکتب اسلام ناب محمدی موجب میشود شهید چمران با پیروزی انقلاب اسلامی بعد از ۲۳ سال دوری از وطن ، زندگی در رفاه را کنار بگذارد و به کشور بازگردد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: او با اینکه عرفان نظری نخوانده بود اما حقیقتا یک عارف دانشمند بود که با آغاز جنگ تحمیلی به یک چریک شجاع در صحنه مبارزه مستقیم با ارتش بعث تبدیل می شود.

ملک شاهکوهی با بیان اینکه شهید چمران پایه گذار جنگ های نامنظم و چریکی در دفاع مقدس بود، ابراز کرد: این شهید توانست با ساماندهی این نوع جنگیدن ضربات سنگینی به دشمن متجاوز بزند.

وی ادامه داد: اگر میخواهیم جامعه ای اسلامی داشته باشیم باید بدانیم «دانشگاه مبدا همه تحول هاست» و برای عملی شدن این مسئله ضروری است شاخصه های رفتاری و علمی شهید چمران الگوی همه اساتید دانشگاه های ما قرار گیرد.

فرمانده سپاه نینوا گلستان از شهید چمران به عنوان یکی از نوابغ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: گرچه در دوران دفاع مقدس امثال شهید چمران مانند شهید باقری داشتیم، اما این شهید شاخص همیشه جزء شاگردانی بود که در دوران تحصیلی نمره‌ی 22 می‌گرفت، در سال 37 با بورسیه تحصیلی جزو شاگردان ممتاز وارد آمریکا و در جمع معروف‌ترین دانشمندان جهان در کالیفرنیا موفق به اخذ دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما شد.

سردار ملک شاهکوهی با تاکید بر اینکه این افراد باید به جامعه دانشگاهی دائماً معرفی شوند، ابراز کرد: در صحنه بودن این شهید مثال‌زدنی بود، امروز شهید چمران از ما تبیین می‌خواهد که این رسالت مهم امروز به دوش اساتید گذاشته شده‌است.

وی با بیان اینکه باید وضعیت ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود، تشریح کرد:این که در سال 57 وضعیت این کشور چگونه بود و امروز بعد از گذشت 43 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی در تمام شاخص‌ها امروز در کجا قرار داریم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد بذر ناامیدی و سیاه‌نمایی را در جامعه بکارد، گفت: آنها تلاش می کنند تا ما از اصل مأموریتمان دور شویم، دشمن می‌خواهد ما را درگیر مرغ و تخم‌مرغ و آب‌وبرق و لاستیک کند چون ما گذشته را باید فراموش کنیم این‌ها جزو برنامه‌های اصلی آمریکا است.

سردار ملک شاهکوهی ابراز کرد: نسل جوان از ظلم رژیم پهلوی چیزی نمی‌داند رسالت جامعه خصوصا اساتید دانشگاهی این است که نسبت به تبیین این مهم اهتمام ویزه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در برابر همه دشمنان قدرتمند است، گفت: ایران می‌تواند در برابر مشکلات مقاومت کند چون 43 سال در برابر تحریم‌های سنگین مقاومت کرده، لذا دشمن امیدش از انقلاب اسلامی قطع شده‌است، این روزها آمریکا برای ماندن خودش دست‌وپا می‌زند.

فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: جمهوری اسلامی در تمام هجمه‌های سنگین، قوی و ابرقدرت شده‌است و دشمن دیگر نمی‌تواند به ما ضربه بزند، همه ناشی از رحمت الهی بود و خدا خواست تحمل و صبر ما را آزمایش کند.

سردار ملک شاهکوهی گفت: ما در جنگ ایران و عراق شهدای زیادی از دست دادیم، به امکانات زیرساختی زیادی آسیب دیده شد اما در تمام مشکلات سقوط نکردیم ملت ایران چون مقاوم و صبور بود امروز وقت نتیجه گرفتن است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار