نائب رییس کمیسون فرهنگی مجلس:

نائب رییس کمیسون فرهنگی اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: بخش زیادی از مشکلات رسانه های استان و خبرنگاران باید در یک نقطه حل شود و تزریق مسکن به این مشکلات دردی را دوا نمیکند.

مشکلات مهم حوزه رسانه ها باید در یک نقطه حل شود/ مسکن تزریق کردن دردی دوا نمیکند

به گزارش خبرنگار گلستان 24، غلامرضا منتظری ظهر امروز در نشست خبری با موضوع حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان، برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف دعوت و حضور اعضای کمیسیون فرهنگی به استان، بررسی و شنیدن مشکلات اصحاب رسانه در بخش های مختلف است تا بتوانیم برای بخشی از این مشکلات راه حل کلی پیدا کنیم.

وی افزود: اینکه هر ساله این مشکلات گفته میشود و فقط برای آن مسکن تزریق می شود دردی از جامعه خبرنگاران استان حل نمیکند باید به دنبال درمان کامل باشیم.

منتظری گفت: بررسی چالش ها نیاز بخش های هنری، ورزشی و گردشگری استان از مهم ترین اهداف حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به گلستان است که این اتفاق به صورت ویژه با برنامه هایی که در دست اقدام است برای گلستان کم نظیر بوده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا ادامه داد:بخش دیگری از برنامه های این اعضا، بازدید از بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی و گردشگری استان در کنار شنیدن مشکلات و دغدغه ها، است  که اطمینان داریم در رفع این مسایل سریع تر به نتیجه خواهیم رسید.

وی افزود: دیدار با چهره های فرهنگی استان و تجلیل از سرامدان فرهنگی، حضوردر مزار شهدای تپه نورالشهدای گرگان و بررسی مسائل و مشکلات جوانان و دیگر مسایل فرهنگی ، هنری و گردشگری و ورزشی استان از دیگر برنامه های اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در استان است.

منتظری بیان کرد: برگزاری کارگروه های تخصصی از جمله کارگروه صنایع دستی و گردشگری در گنبد، کارگروه ورزش و جوانان ، کارگروه خانواده و کارگروه فرهنگ و هنر از دیگر برنامه هایی است که قرار است با حضور این اعضا در استان و موشکافی مشکلات استان در این حوزه ها به بحث و بررسی بپردازد و در انتها نیز مسائل مطرح شده در این کارگروه ها در اختیار اعضای این کمیسیون قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری، گلستان دغدغه ها و چالش های زیادی دارد، اظهار کرد: با توجه به موهبت هایی که در استان وجود دارد اما ضعف در اجرای برخی زیر ساخت ها موجب شده تا این استان آنطور که باید نتواند از این مواهب به نفع اقتصاد مردم و استان بهره مند شوند که یکی از این ظرفیت ها افزایش گردشگر و ماندگاری آنان در این استان است.

منتظری در بخش دیگری از صحبت های خود ، عنوان کرد: این تصمیم به این دلیل گرفته شد تا اعضای این کمیسیون با حضور در استان و بازدید نزدیک از ظرفیت ها و کمبودهای استان بر مسایل مشرف شوند و در مجلس نیز برای اخذ بودجه و یا اعتبار ات تصمیمات قویتری گرفته شد.

وی ادامه داد: این نخستین ترکیب از نمایندگان دولت، اعضای کمیسیون فرهنگی و مدیران کل در استان است که به صورت کارشناسی به بررسی مسائل این حوزه می پردازد.

نماینده مجلس گفت: برنامه دیگری که در این سفر در دستور کار داریم برگزاری شورای فرهنگ عمومی است که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور آقای امامی ، مجمع نمایندگان استان و اعضای این کمیسیون برگزار می شود.

وی افزود: نشست با روسای دانشگاه ها ، نمایندگان نهاد رهبری در دانشگاه ها و تشکل های داشنجویی با اعضای این کمیسیون از دیگر برنامه های این سفر است که در دانشگاه منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.

منتظری در ادامه بیان کرد: نشست در دانشگاه جامعه المصطفی گرگان، بازدید از بافت تاریخی و قدیمی گرگان، بازدید و ارائه طرح توسعه موسسه فرهنگی میر

داماد و نشست خبری با صدا و سیما از دیگر برنامه های حضور کمیسیون فرهنگی مجلس در استان است.

گفتنی است در نشست امروز مدیر کل ارشاد گلستان، معاون صنایع دستی و گردشگری  و معاون مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز حضور داشتند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار