استاندار گلستان در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری را مکلف کرد تا دو هفته آینده وضعیت کادر درمان جانباخته در ایام شیوع کرونا را تعیین تکلیف کنند.

مهلت ۲ هفته‌ای استاندار گلستان برای تعیین تکلیف پرونده شهدای سلامت

به گزارش گلستان 24، علی‌محمد زنگانه روز شنبه اظهار کرد: این دو بخش باید بدون اتلاف وقت تکلیف این جان‌باختگان را مشخص کنند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۵ نفر از کادر درمان گلستان جان خود را از دست دادند که تاکنون پرونده هفت نفر به عنوان شهید مدافع سلامت تایید شد.

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنان خود تزریق واکسن کرونا را اولویت اصلی و اساسی استان دانست و اظهارداشت: کمیته اطلاع‌رسانی باید برای تشویق مردم به تزریق دُزهای سوم و چهارم واکسن کرونا فعالیت بیشتری داشته باشد.

زنگانه ادامه داد: برای گام برداشتن به جلو باید کار جهادی انجام شود و هر هفته پنج درصد به میزان درصدهای تزریق نوبت‌های سوم و چهارم افزوده شود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود ۹۵ درصد واجدان شرایط گلستانی دُز اول واکسن کرونا را تزریق کردند که این رقم باید به ۹۸ درصد برسد.

وی ادامه داد: تزریق واکسن باید به صورت مرکز به مرکز و روستا به روستا انجام شود و انجام کار ترویجی در دستور کار متولیان امر قرار بگیرد.

وی پیشنهاد کرد تزریق واکسن کرونا در روستاها به صورت خانه به خانه انجام شود.

استاندار گلستان افزود: تیم‌های واکسیناسیون باید در مراسم‌هایی که جمعیت زیادی در آن حضور داند مانند هیات‌های مذهبی حضور داشته باشند تا بتوانیم شاخص تزریق واکسن در استان را به هدفگذاری مورد نظر نزدیک کنیم.

زنگانه بیان کرد: همچنین با توجه به برگزاری مراسم‌های عزاداری ایام محرم، ماسک به صورت رایگان در اختیار هیات‌های مذهبی قرار بگیرد.

وی اظهارداشت: در شهرستان‌های قرمز، نارنجی و زرد مراسم‌ها به ترتیب با ۳۰، ۵۰ و ۷۰ درصد ظرفیت اماکن برگزاری مراسم‌های محرم برگزار شود و حداکثر زمان برگزاری مراسم نیز ۶۰ دقیقه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه روند بیماری کرونا افزایشی است، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود حجاج و برگزاری مراسم‌های مختلف، احتمال غافلگیر شدن شیوع مجدد سویه جدید دور از انتظار نیست.

وی یادآور شد: تهیه اکسیژن برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در شرایط پیک شیوع کرونا خارج از تشریفات انجام شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار