معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان:

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۴۰ هزار تن گوجه فرنگی در استان گلستان تولید شود.

4هزار کشاورز در گلستان اقدام به کشت گوجه فرنگی کردند

به گزارش گلستان 24،  سهراب سهرابی در بازدید از مراحل خرید گوجه از کشاورزان استان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیرکشت گوجه فرنگی در استان گلستان امسال 6 هزار و 800 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 240 هزار تن گوجه امسال در استان تولید شود.

وی افزود: میانگین تولید گوجه فرنگی در هر هکتار در استان گلستان 35 تن است که به نسبت سال گذشته 5 تن افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: امسال 4 هزار کشاورز در استان گلستان اقدام به کشت گوجه فرنگی کرده‌اند که استفاده از آبیاری نوین، استفاده از ارقام اصلاح شده و شرایط اقلیمی مناسب توانستند نشاء را به موقع انجام دهند.

به گفته وی، هر ساله نیمی از گوجه فرنگی استان گلستان برای تازه خواری مردم و کارخانجات به خارج از استان ارسال می‌شود و 25 تا 30 درصد گوجه تولیدی برای مصرف تازه خوری خارج و داخل استان و بقیه برای کارخانجات رب ارسال می‌شود.

سهرابی با اشاره به اینکه تاکنون حدود نیمی از محصول از سطح مزارع استان گلستان برداشت شده، تاکید کرد: بخش اعظمی از گوجه تولیدی در استان گلستان و بخشی نیز به خارج استان ارسال می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان گلستان افزود: کاشت این میزان محصول، نسبت به سال گذشته 19 درصد از نظر سطح زیر کشت به علت افزایش سطح زیر کشت گندم کاهش یافته که دیگر علت‌های آن کمبود منابع آبی، گرمای هوا و افزایش قیمت بذر گوجه فرنگی است.

وی با اشاره به خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان گلستان اظهار داشت: با هدف حمایت از گوجه کاران استان گلستان، خرید توافقی محصول گوجه فرنگی از کشاورزان استان گلستان توسط تعاون روستایی آغاز شده است.

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار