مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان:

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان گفت: 80 موکب دلدادگان حسینی با حال و هوای بین الحرمین در گرگان راه اندازی شده که به مردم ارائه خدمت می کنند.

راه اندازی 80 موکب حسینی در گرگان/ اسقرار 19 موکب گلستانی در عراق

به گزارش خبرنگار گلستان 24، حنظله رجایی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: پس دو سال تعطیلی مواکب به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، امسال مردم شهرستان گرگان و دیگر شهر های استان استقبال بی سابقه ای از مواکب دلدادگان حسینی داشته اند.

وی افزود: در همین راستا 80 موکب در شهر گرگان و تعدادی دیگر در شهر های استان که به صورت مردمی برپا شده  که البته دستگاه های اجرائی خدمت رسان نیز مواکب را در اجرای بهتر این مراسم یاری میکنند.

رجائی بیان کرد: 19 موکب گلستانی در عراق و سک موکب در مرز مهران به زائران حسینی ارائه خدمت می کنند.

مسئول ستاد مردمی اربعین حسینی گلستان ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار نفر از گلستان به اربعین حسینی رفتند و این در حالی است که ۱۴۰ تا ۱۸۰ هزار نفر از فضای اربعین استفاده کردند و امسال برآورد ما بیش از ۲۰۰ هزار نفر است.

وی گفت: یش از ۱۲ میلیارد تومان در این ایام در موکب‌های دلدادگان حسینی هزینه صرف شده است و دستگاه‌های مختلف خدمات رسان از این طرح حمایت می‌کنند.

وی افزود: پیشنهادی به شورای شهر گرگان ارائه شده تا انتهای خیابان شهید رجایی به سمت کانون طه را به عنوان خیابان اربعین نامگذاری شود که امید داریم مورد موافقت قرار بگیرد.

به گفته رجائی نوجوانان و کودکان دهه هشتادی و نودی  عاشقانه پای در این راه گذاشته اند و با جمع آوری پس انداز های خود و حتی دریافت وام اقدام به برپایی مواکب بخصوص در نواحی کمتر برخوردار شهر گرگان کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار