هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در گلستان هشدار داد

مدیرکل هواشناسی گلستان با اعلام آغاز فعالیت سامانه بارشی از ظهر امروز سه‌شنبه نسبت به احتمال وقوع سیل در برخی مناطق استان هشدار داد و گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با سیلاب احتمالی در آماده‌باش هستند.

هواشناسی نسبت به احتمال وقوع سیل در گلستان هشدار داد

به گزارش گلستان 24، نوربخش داداشی اظهار کرد: کاهش ۱۲ درجه‌ای دما، وزش باد شدید تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت و مواج‌شدن دریا از نتایج فعالیت چند روزه این سامانه بارشی و سرد است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: بارش برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و احتمال رخداد مه تبعات فعالیت این سامانه در در ارتفاعات و نقاط سردسیر استان است.

داداشی به مالکان شناورهای سبک و صیادی توصیه کرد: از ظهر امروز تا جمعه که این سامانه در گلستان مشغول فعالیت است از رفت و آمد در دریا خودداری کنند.

وی افزود: اثر مخاطره این سامانه سرد و بارشی لغزندگی جاده، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی محدود معابر و احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها است که احتیاط در سفرهای برون شهری و احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گلستان گفت: باتوجه به اینکه پس از ورود این سامانه بارشی بیشتر مناطق استان از باران برخوردار خواهند شد رطوبت خاک کشاورزی تامین خواهد شد که نوید خوبی برای کشاورزان استان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار