معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گلستان گفت: ۱۷۶ دستگاه دیالیز فعال موجود، پاسخگوی نیاز درمانی هزار و ۱۰۰ بیمار دیالیزی استان نیست و استفاده چند شیفتی باعث در معرض فرسودگی قرارگرفتن ۳۰ درصد از این دستگاه‌ها شده است.

۳۰ درصد دستگاه‌های دیالیز گلستان در معرض فرسودگی است

به گزارش گلستان 24، محمدمهدی زرگران اظهار کرد: برای پوشش جمعیت دیالیزی گلستان به ۹۲ دستگاه دیالیز جدید نیاز داریم.

وی به کمبود تخت‌های دیالیز در گلستان اشاره کرد و گفت: تلاش برای راه‌اندازی مراکز خصوصی دیالیز با همکاری بیمه‌ها برای پوشش هزینه‌ بدون دریافت تعرفه از بیمار از سال گذشته آغاز شده و نخستین مرکز خصوصی دیالیز با ظرفیت اولیه ۲۵ تخت ما آینده در گرگان به بهره‌برداری خواهد رسید.

زرگران افزود: به جز آزادشهر، مینودشت و رامیان، ۱۴ مرکز دیالیز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان فعال است و موافقت اولیه برای راه‌اندازی مرکز دیالیز بیمارستان حکیم جرجانی گرگان اخذ شد.

وی افزود: جمعیت بیماران دیالیزی در گلستان رو به افزایش است و باید با ارائه برنامه‌های آموزشی جامعه را به سمت تغییر شیوه زندگی و نحوه درست تغذیه برای کنترل فشار خون و دیابت سوق داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: فشار خون و دیابت ۲ عامل اصلی ابتلا به دیالیز است.

زرگران ادامه داد: دولت هزینه‌های درمان دیالیز را رایگان کرده اما سهم فرانشیز برای داروهای گران قیمت و کمیاب از بیماران دریافت می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار