امام جمعه گرگان:

امام جمعه گرگان گفت: افرادی که شعار زن زندگی و آزادی به زبان می‌آورند دلشان برای آزادی و برای زنان نمی سوزد بلکه آنها به دنبال منافع خود هستند؛ افرادی این سخن از حلقوم آنها خارج می‌شود که به زنان خیانت کرده و جایگاه زن را تنزل دادند.

افرادی که شعار زن، زندگی، آزادی می دهند، دلشان برای آزادی زنان نمی سوزد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: این تبلیغات مسموم و آلوده هرگز نمی‌تواند جامعه اسلامی را تحت تأثیر قرار دهد، ما با تکیه بر آموزه‌های قرآنی و شخصیتی که برای زنان ترسیم شده، اسیر این تبلیغات نمی‌شویم.

امام جمعه گرگان با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به برخی از شخصیت‌های والای ایشان اشاره کرد و گفت: دختر نبی مکرم اسلام علاوه بر اینکه الگوی زنان مسلمان است باید به عنوان الگوی بشریت مورد توجه قرار بگیرد.

نورمفیدی ادامه داد: هر وقت حضرت فاطمه وارد منزل می‌شدند حضرت محمد (ص) علاوه بر اینکه پیغمبر ختمی المرتبه از جایشان بلند می‌شدند به استقبال ایشان هم می‌رفتند و این امر صرفاً بیانگر یک رابطه پدر و دختر نبود بلکه بیانگر شخصیت ارزشمند و بی بدیل حضرت فاطمه (س) است.

وی با اشاره به برخی سخنان گوهر بار حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: تاسی و الگو پذیری از این بانوی مکرم اسلام، زمینه ساز سعادت دنیا و آخرت مؤمنان و مومنات خواهد شد؛ خلوص در عبادت با پروردگار، خوش رویی با مردم و تعامل خانوادگی بر مبنای مودت از جمله توصیه‌های حضرت فاطمه (س) به مؤمنان است که باید در زندگی کنونی به عنوان سرمشق قرار بگیرد.

نورمفیدی گفت: در دین مبین اسلام جایگاه فاخر و شخصیت متعالی برای زنان در نظر گرفته شده و بانوان می‌توانند در همه عرصه‌ها به کمال برسند و نقش آفرینی کنند.

امام جمعه گرگان افزود: حجاب به معنای گوشه نشینی و خانه نشینی زنان نیست، در دین اسلام هیچ گاه حجاب مانعی برای نقش آفرینی زنان در امور جامعه نبوده و نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار