وبلاگ"سربازان گمنام "نوشت:

چرا مغازه ها،فروشگاه ها و پاساژهای یک کشور اسلامی به محلی برای ترویج و تبلیغ لباس های بیگانه تبدیل شوند؟

مانکن هایی که با "بی حیایی" عرضه اندام می کنند

فرا رسیدن 21تیرماه که مصادف است با روز ملی حجاب وعفاف، بهانه ای شد تا تلنگری به وضعیت عفاف و حجاب امروز جامعه مان بزنیم.

ترویج بد‌حجابی یکی از اصلی ترین اهداف دشمنان دین مبین اسلام در جهت سست کردن بنیان خانواده های مسلمان است و برای رسیدن به این هدف از هیچ کاری فرگذار نمی کنند.

عوامل بسیاری در ترویج بی حجابی  و بی حیایی موثرند مثل تبلیغات برنامه های ماهواره ای، دوستان و همسالان، محیط خانواده  در تشویق افراد به پوشیدن لباس هایی که عفت و حیای آنان را نشانه رفته اند تأثیرگذار است.

 نفوذ برنامه های ماهواره‌ای به درون خانواده های ایرانی  یکی از دلایل تأثیرگذاری منفی در این زمینه است.

غربی ها با انواع برنامه های مختلف  کمر به از بین بردن حجاب و عفاف جوانان ایرانی بسته اند؛ ترویج انواع بی بند و باری ها، عادی نشان دادن بی حیایی ها از جمله پیامدهای مخرب برنامه های سازمان یافته ماهواره ای است.

بی حجابی و بی حیایی  می تواند زمینه بروز بحران های اساسی را برای جوانان به وجود آورد و در این بین توجه به مبانی اخلاقی می تواند از بروز بسیاری معضلات  ناهنجار غیراخلاقی و ضد فرهنگی در جامعه جلوگیری می کند.

توجه به عفاف و حجاب  یکی ضروریات جامعه اسلامی است که بایستی با نهادینه کردن فرهنگ  امر به معروف و نهی از منکر برای حفظ آن برنامه ریزی کرد.

 زنان و دختران به عنوان عناصر اصلی و تأثیرگذار در روند پیشرفت جامعه  محسوب می شوند اهمیت این نکته تا آن جا است که بزرگان ما در تجلیل از مقام زن گفته اند که از دامن زن مرد به معراج رفت و بهشت زیر پای مادران است.

جای سوال دارد که متولیان فرهنگی کشور برای گسترش عفاف و حجاب در جامعه چه کاری انجام داده اند؟ آیا وضعیت حجاب جوانان جامعه  امروز ما متناسب با الگوهای اسلامی هست؟

چرا لباس هایی که هدف اصلی شان ترویج بی بند و باری است به راحتی در مانکن های لباس مغازه ها و پاساژ جولان می دهند؟

چرا مغازه ها،فروشگاه ها و پاساژهای یک کشور اسلامی به محلی برای ترویج و تبلیغ لباس های بیگانه تبدیل شوند؟

 

 باید پرسید که چرا دریک کشور اسلامی لباس هایی که نماد بی فرهنگی اند  به راحتی  و بدون هیچ گونه  بازرسی وارد می شوند؟

متولیان فرهنگی که دم از فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب می زنند چرا برای ورود این گونه لباس ها هیچ گونه نظارتی ندارند.

لباس هایی که در پس ظاهرشان  حرف ها نهفته است چراکه آمده اند تا بگویند ما می خواهیم در گران بهای حیا را به تاراج ببریم!

اهمیت کارهای فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب یک ضرورت است و بایستی از طریق امر به معروف و نهی از منکر جوانان  را از آسیب‌های اجتماعی آگاه کرد.

برای ترویج فرهنگ عفاف بین دختران و بانوان  با برنامه ریزی های کارساز از تخریب فرهنگی جلوگیری شود.

یکی از راهکارها برای مقابله با لباس های بی هویت غربی استفاده اقشار مختلف جامعه از لباس‌های اسلامی و ایرانی است ومسئولان  نیز باید توجه ویژه‌ای به مد و لباس اسلامی ایرانی داشته باشند و برای گسترش فرهنگ ناب اسلامی ایرانی در جامعه تلاش گسترده  تری انجام دهند.

لباس‌های اسلامی و ایرانی ریشه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران دارند ومی‌توانند جایگزین بسیارمناسبی برای لباس‌های بی هویت فرهنگ غربی باشند؛ لباس‌های اسلامی و ایرانی دارای تنوع مدل و رنگ‌بندی‌های زیبایی هستند که همه مردم  به‌ خصوص زنان و دختران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مسؤولان ما با فرهنگ‌سازی مناسب ازتهاجم نرم در جامعه جلوگیری کنند و توجه به  تعالیم دینی را در اولویت برنامه های فرهنگی قرار دهند و  قبل از آن  که دیگر تنوان کاری از پیش برد باید به فکر حل این مسئله باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار