با وجود آنکه تا نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت قائم (عج) فرصت باقی است اما اهالی شهر و روستاهای گلستان با برگزاری جشن‌های محله محور، خود را مهیای برنامه‌های متمرکز نیمه شعبان کردند.

آغاز جشن های مردمی نیمه شعبان/ گلستانی‌ها به استقبال رفتند

گرگانی‌ها از روزهای گذشته با برگزاری جشن‌های خیابانی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نذری، برنامه‌های خود را در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت صاحب الزمان (عج) آغاز کرده اند.

ایستگاه‌های نذری در خیابان‌های سرخواجه و برخی میادین این شهر برپا شده و صدای مولودی خوانی و شادمانه‌های عید شعبان به گوش می‌رسد.

در محدوده چهارراه میدان گرگان مالکان تعدادی از واحدهای تجاری با پیش بینی میز و صندلی در مقابل مغازه‌های خود و پذیرایی از مردم و رهگذران، با شور و شعف زائد الوصفی خود را مهیای فرارسیدن نیمه شعبان کرده اند.

آذین بندی و فضاسازی شهر از دیگر برنامه‌هایی است که توسط هیأت‌های مذهبی و هسته‌های مردمی انجام شده و خیابان‌ها، میادین و معابر اصلی شهر حال و هوای نیمه شعبان به خود گرفته اند.

گلبانگ مدیحه سرایی از مناره بسیاری از مساجد و تکایای شهر به گوش می‌رسد.

سازه‌های تبلیغات محیطی در شهر گرگان مملو از متن‌هایی با مضمون تبریک عید نیمه شعبان شده و تلویزیون‌های شهری گرگان با پخش تصاویر جشن مربوط به سال‌های گذشته، حال و هوای شهر را مهدوی کرده اند.

ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای حاکمیتی با نصب پارچه نوشته و بنرهایی فرا رسیدن سالروز تولید حضرت قائم (عج) را گرامی داشته اند.

در دیگر شهرها و مناطق روستایی استان گلستان هم، مردم ولایت مدار و خداجوی این منطقه مقدمات برگزاری جشن‌های پرشور نیمه شعبان را فراهم کرده اند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار