فرماندار مراوه‌تپه گفت: با توجه به اینکه هر ساله در عید نوروز میزبان زائران مختومقلی فراغی هستیم یکی از اولویت‌های خود را توسعه گردشگری با ایجاد بوم‌گردی‌های مذهبی در محوطه اطراف آرامگاه این شاعر ترکمن قرار دادیم و در نهایت مقدمات اولیه این طرح با همراهی بنیاد مسکن مهیا شد.

مقدمات ایجاد بوم‌گردی مذهبی در آرامگاه مختومقلی مهیا شد

به گزارش گلستان 24، لقمان قربانی ر با بیان اینکه آرامگاه مختومقلی فراغی شاعر و عارف شهیر ترکمن ۱۵ سال پیش از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان به‌عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی شد، اظهارکرد: عرصه ۲۲ هکتاری زمین‌های اطراف این آرامگاه از طریق منابع طبیعی برای اجرای طرح هادی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد و بلوک بندی‌ها با هدف ایجاد بسته‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در بحث بوم‌گردی‌های مذهبی در حال انجام است.

وی افزود: مختومقلی فراغی شاعر شهیر و ملی ترکمن نماد شهرستان مراوه‌تپه است و باید با توسعه فضاهای سبز، خدماتی و رفاهی امکانات لازم برای مردم و گردشگران در مجموعه آرامگاه این شاعر فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته به غیر از بقعه و چند آلاچیق کوچک اقدامی برای ساماندهی آرامگاه مختومقلی انجام نشد، گفت: برای مرحله نخست یک سرمایه گذار از داخل استان با آورده اولیه ۱۰ میلیارد تومان آمادگی خود برای ایجاد بوم گردی مذهبی در این محل اعلام کرده است.

فرماندار مراوه‌تپه بیان کرد: همچنین در حین بلوک بندی با کمک بنیاد مسکن، راهداری و خیران بیش از ۱۲ هزار متر مربع شن‌ریزی برای زیرسازی معابر محدوده آرامگاه در حال انجام است تا در سال‌های آینده آسفالت آن در قالب طرح هادی اجرا شود.

قربانی ادامه داد: در آستانه عید نورود منابع طبیعی در وسعت ۲ هکتار از فضای سبز پیش بینی شده در طرح ساماندهی آرامگاه مختموقلی نهال کاشته که امیدواریم با پیگیری منابع طبیعی و حمایت مردم در سال‌های آینده فضای سبز قابل قبولی را در این عرصه داشته باشیم.

وی گفت: با کمک خیران ۱۴ چشمه سرویس بهداشتی تا قبل از برگزاری مراسم سالیانه گرامیداشت این شاعر ترکمن در اردیبهشت‌ماه ساخته خواهد شد و در کنار آن در حال رایزنی برای راه اندازی اپراتوری ویژه جمع آوری کمک‌های مردمی برای توسعه آرامگاه مختومقلی هستیم چرا که منابع دولتی به تنهایی جوابگوی اجرای پروژه‌های این چنینی نیست.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار