«بنفش‌تپه» با هدف حفظ بوم منطقه و فضای کالبدی روستا 18 میلیارد ریال اعتبار گردشگری گرفت.

«بنفش‌تپه» 18 میلیارد ریال اعتبار گردشگری گرفت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما، زیبایی مناطق روستایی به بافت قدیمی آن است، سادگی، سکوت، آرامش باعث می‌شود که مردم از شهرها برای فرار از دغدغه‌ها و ترافیک ماشینی به دل روستا پناه ببرند و لذت زندگی را بچشند، اما این مناطق گرچه زیبا و بکر هستند اما برای ماندگاری نیاز به توجه بیشتر دارند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هدف حفظ بوم منطقه و فضای کالبدی روستای «بنفش‌تپه» در بندرگز 18 میلیارد ریال اعتبار گردشگری اختصاص داد.

پیش از این روستاهای قلعه قافه پایین و ساسنگ در شهرستان مینودشت، روستای پاقلعه در شهرستان رامیان، روستاهای جعفرآباد و قلندرمحله در گرگان، روستای قره کیله گمیشان و توتلی تمک در کلاله به منظور اجرای طرح هادی روستایی از اعتبارات برخوردار شدند..

برای همه 936 روستای بالای 20 خانوار استان طرح هادی تهیه شده اما به علت محدودیت اعتبارات، فاز نخست این طرح فقط در برخی مناطق روستایی تکمیل شده است.

بخشدار نوکنده گفت: در سالجاری ۱۸ میلیارد ریال اعتبار برای  ادامه اجرای  طرح روستای  هدف گردشگری  روستای  بنفش تپه اختصاص داده شد.

محمدابراهیم شربتی در نشست هماهنگی  با رییس بنیاد مسکن بندرگز و اعضای شورای اسلامی و دهیار بنفش تپه افزود: تاکنون ۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در این روستا هزینه شده است.

وی بهره‌گیری از ظرفیت مشارکت مردم برای مرمت بناها در روستای  بنفش تپه را  از فعالیتهای مهم در بخش گردشگری برشمرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار