مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از ثبت دو میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۶۴ بازدید از جاذبه های گردشگری استان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون خبر داد.

۲.۵ میلیون نفر از جاذبه های گردشگری گلستان بازدید کردند

به گزارش گلستان 24، محمدجواد ساوری اظهارکرد: از ۱۶ اسفندماه سال گذشته تاکنون (پنجم فروردین)، دو میلیون و ۵۱۱ هزار و ۵۶۴ بازدید از جاذبه های گردشگری استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: این رقم مجموع بازدید از جاذبه های تاریخی، تفریحی، مراکز صنایع دستی، موزه ها، جاذبه های طبیعی، دست ساز و مذهبی بوده است.

وی اضافه کرد: بیش ترین بازدید انجام شده طی این ایام، جاذبه های طبیعی به تعداد یک میلیون و ۸۱۸ هزار و ۲۵۶ بازدید بوده است.

ساوری ادامه داد: همچنین طی این مدت، ۱۳۸ هزار و ۵۷۵ نفر اقامت در اقامتگاه های این استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: این آمار مربوط به مجموع اقامت کننده در هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع های گردشگری، مهمانپذیر، هتل آپارتمان، اقامتگاه بومگردی، هتل بیمارستان، بوتیک سنتی، متل، خانه مسافر و اقامتگاه های موقت بوده است.

وی بیان کرد: از این عدد اقامت، اقامتگاه های بومگردی استان با اقامت ۲۵ هزار و ۳۹ نفر بالاترین رقم اقامت را با درصد ۱۸.۰۷ به خود اختصاص داده اند.

ساوری با بیان اینکه استان در یک شب مجموعاً بیش از ۱۳۲ هزار ظرفیت اقامت دارد، گفت: همچنین در راستای ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران و رفع نواقص احتمالی تاکنون هزار و ۱۴۱ بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان انجام شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار