مدیرکل کمیته امداد گلستان:

مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلستان از ایجاد ۵ هزار و ۱۰۱ فرصت شغلی توسط این نهاد در ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: این تعداد شغل با پرداخت ۴۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از محل بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه امسال محقق شده است.

کمیته امداد گلستان ۵ هزار فرصت شغلی ایجاد کرد

به گزارش گلستان 24، عیسی بابایی عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی بانک‌ها و کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس افزود: امسال از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در مجموع ۶۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد فرصت‌های شغلی ویژه پنج دهک پایین درآمدی جامعه در اختیار کمیته امداد گلستان قرار گرفت تا از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان ایجاد شغل پرداخت شود.

وی بابیان اینکه از این میزان تسهیلات مصوب تاکنون ۶۷ درصد آن جذب شده است، اضافه کرد: سهم گنبدکاووس از منابع پیش بینی شده حدود ۱۰۱ میلیارد تومان است که تاکنون ۵۹ درصد آن جذب شد.

بابایی ادامه داد: با تسهیلات پرداخت شده از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه در گنبدکاووس تاکنون برای ۶۳۴ نفر فرصت شغلی ایجاد شده ضمن اینکه رتبه این شهرستان در جذب این منابع و در بین ۱۴ شهرستان گلستان جایگاه ۱۵ است.

مدیرکل کمیته امداد گلستان با قدردانی از همراهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۶، برلزوم اهتمام بیشتر موسسات مالی استان و شهرستان‌ها در پرداخت وام اشتغالزایی تا پایان سال تاکید کرد و بیان کرد: میانگین کشوری پرداخت این تسهیلات ۷۰ درصد و در گلستان ۶۷ درصد است.

وی گفت: از سال گذشته دولت سیزدهم ۲ ماموریت در بحث ایجاد اشتغال و ساخت مسکن به کمیته امداد محول کرد که خوشبختانه این نهاد انقلابی از هر ۲ ماموریت سربلند بیرون آمده است.

بابایی افزود: کمیته امداد گلستان در بحث سهم ایجاد اشتغال، ۱۰۰ درصد تعهد امسال خود را طی ۱۰ ماه گذشته محقق کرد و در بحث ساخت مسکن نیازمندان نیز عملیات اجرایی تمام هزار و ۲۰۰ واحد پیش بینی شده خود را با همراهی برخی نهادهای انقلابی و کمک دستگاه‌های اجرایی آغاز و بخش قابل توجهی از آنرا نیز تحویل داده است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به تعهد ۶ هزار و ۲۲۷ شغل این شهرستان درسال جاری گفت: تاکنون ۵ هزار و ۴۷ فرصت شغلی آن (معادل ۸۱ درصد) که از سوی دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده، در سامانه رصد ثبت شده است.

عبدی بدراق‌نژاد افزود: گنبدکاووس در ثبت این تعداد شغل که بیشترین آن (حدود ۲ هزار شغل) مربوط به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان است، در سامانه رصد، رتبه چهارم گلستان را دارد.

وی همچنین گفت: به زودی ۳۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد چهار درصد از سوی برخی نهادهای انقلابی مانند "بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان و استان قدس رضوی" در اختیار گنبدکاووس قرار می‌گیرد که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با معرفی متقاضیان از آن استفاده کنند.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این جلسه برلزوم اهتمام جدی بانک‌های عامل جهت جذب و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بند ب تبصره ۱۶ تاکید کرد و گفت: بانک‌ها باید عقب ماندگی شهرستان در حوزه پرداخت وام اشتغالزایی را حداکثر تا ۲۵ ماه جاری جبران کنند.

مهدی دهرویه افزود: عامه مردم نسبت به نحوه و سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها گله و نگاه بدبینانه دارند که باید این نگاه را تغییر و اعتماد آنها را افزایش داد یکی از ابزارهای آن نیز تسریع در پرداخت تسهیلات تکلیفی و مصوب پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دولت بستر و شرایط لازم یعنی تسهیلات را فراهم کرده است، اضافه کرد: اطلاع رسانی به مردم و بسترسازی و ایجاد انگیزه برای دریافت این تسهیلات از سوی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار