سرپرست معاونت بهره برداری آب و فاضلاب گلستان:

سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: هزینه‌های بالای احداث واحد تصفیه سپتاژ و یا پیش تصفیه و همچنین محدود بودن منابع مالی در شهرداری‌ها سبب شده تا مدیریت شهری اشتیاقی به اجرای این تکلیف قانونی نداشته باشد.

شهرداری اشتیاقی به احداث واحد تصفیه سپتاژ ندارد

به گزارش گلستان 24،ابوالفضل رحیمی اظهار کرد: تکالیف شرکت آب و فاضلاب در حوزه فاضلاب، مشمول مناطقی است که طرح جمع آوری فاضلاب اجرا شده و وظیفه آبفا مشخص است.

وی افزود: بر اساس قوانین مدیریت پسماند موادی که در چاه‌های فاضلاب خانگی پس از جذب آب توسط خاک، باقی می‌مانند به سپتاژ معروف است، مدیریت آن به عنوان یک پسماند در شهرها بر عهده شهرداری و در روستا بر عهده دهیاری‌ها قرار دارد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب گلستان ادامه داد: وفق قانون، دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پس از جمع آوری و تصفیه این پسماندها، نسبت به دفع بهداشتی آن در مناطق مشخص زیر نظر سازمان مدیریت پسماند و محیط زیست اقدام خواهند کرد.

وی گفت: هزینه‌های بالای احداث واحد تصفیه سپتاژ و یا پیش تصفیه و همچنین محدود بودن منابع مالی در شهرداری‌ها سبب شده تا مدیریت شهری اشتیاقی به اجرای این تکلیف قانونی نداشته باشد.

رحیمی بیان کرد: حداکثر بار آلودگی فاضلاب خانگی ۲۵۰ میلی گرم در لیتر است در حالی که این عدد در سپتاژها حدود ۲۰ برابر و به عدد حدود پنج هزار میلی گرم در لیتر می‌رسد که ضرورت دارد برای دفع بهداشتی آن در وهله نخست کم خطر سازی یا پیش تصفیه انجام شود.

وی همچنین گفت: هنگامی که قانون به صراحت وظیفه و تکلیف نهادها را مشخص کرده تحصیل و استناد به نظریه مشورتی جایگاه قابل اتکایی ندارد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار