معاون پرورشی آموزش و پرورش گرگان:

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: مدیریت جهادی و استفاده از نیروهای متخصص و انقلابی و دوری از تفکرات حزبی ، بروز رسانی و جذاب نمون فعالیت های تربیتی و پرورشی از مهم ترین نیازهای آموزش و پرورش در حال حاضر است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

مدیریت جهادی از مهم ترین نیازهای آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، مجتبی رستگار در دیدار با اعضای پایگاه خبری گلستان 24، اظهار کرد:.تقویت مبانی اعتقادی و باورهای مذهبی، تقویت هویت ایرانی و ملی، مبارزه با اعتیاد و مبارزه با فسادو ابتذال جوانان، از جمله محورهای راهبردی برنامه های این معاونت است.

وی افزود: یکی از مهم ترین مسائلی که باید در دستور کار ویژه قرتر گیرد توجه به فضتهای آموزشی برای رفع نیاز های دانش آموزان است.

رستگار بیان کرد: امروزه تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در گرو تامین زیرساخت های آن است.

وی افزود: داشتن فضای آموزشی  استاندارد و مناسب از ضروریات توسعه آموزش و پرورش است، بنابراین برای حل مشکلات کمبود فضای آموزشی شهرستان گرگان نیاز است در کنار ترغیب خیران مدرسه ساز به ساختن مدرسه در استان، مسئولان تلاش جدی تری برای نوسازی و مقاوم سازی و توسعه فضا ی آموزشی استان داشته باشند.

رستگار ادامه داد: ما نمی توانیم بدون استفاده از ظرفیت و قالب هنر، مفاهیم ناب تربیتی و مهارت های زندگی را برای دانش آموزان تبیین کنیم از این رو  فعالیت‌های فرهنگی هنری،  بستر بسیار مناسبی برای کشف استعداد دانش‌آموزان است.

وی گفت: این فعالیت‌ها ضمن پر کردن اوقات فراغت، به زندگی و آینده‌ی شغلی و تحصیلی دانش‌آموزان جهت می‌دهد و این ویژگی، ارزش و تأثیرگذاری فعالیت‌های فرهنگی هنری و نیز اهمیت همکاران پرتلاش من را گواهی می دهد.

رستگار افزود: باید به این نکته توجه داشت که کمبود فضای آموزشی نه تنها در میزان یادگیری تأثیر منفی داشته بلکه آثار زیانبار آن را در کسالت و افسردگی دانش‌آموزان و افزایش آسیب‌های اجتماعی به راحتی می‌توان مشاهده کرد.

وی بیان کرد: کیفی سازی و بروز رسانی  برنامه های کانون ها و برگزاری اردوهای سناریو محور برای  دانش آموزان جهت رشد و توانمند سازی دانش آموزان و  برنامه ریزی مناسب برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان جزو اهداف این معاونت است.

 

رستگار جایگاه مدارس غیردولتی در پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را مهم عنوان کرد و گفت: هرچند مدارس غیردولتی به عنوان مکملی برای نظام آموزش و پرورش مطرح می باشند، اما آموزش و پرورش با ارائه ی برنامه‌های هدفمند  می تواند نظارت بیشتری  بر عملکرد آنها داشته باشد.

 

وی افزود:  بازدید از ۴۰ مدرسه و نظارت بر عملکرد همکاران طی دو ماه اخیر،  نشست تخصصی با تمام معاونین پرورشی شهرستان گرگان در ۸ جلسه ،آموزش برای مدیران مدارس متوسه اول و دوم دخترانه شهرستان گرگان با محوریت عفاف و حجاب و برنامه ریزی برای اوقات فراغت دختران، .برگزاری ۳ جلسه کارگروه عفاف و حجاب آموزش و پرورش شهرستان گرگان با موضوع عفاف و حجاب و همچنین برگزاری کارگاه عفاف و حجاب برای ۲۲۰ نفر از همکاران خانم، برگزاری جلسات هم اندیشی با متخصصین حوزه تعلیم و تربیت با حضور اساتید حوزه و دانشگاه،  همکاری و استفاده از ظرفیت های هنری، تربیتی و قرآنی و تربیت بدنی  جهت هم افزایی و تقویت برنامه های پرورشی،  برگزاری مسابقات استانی فرهنگی هنری، قرآنی، ورزشی به میزبانی شهرستان گرگان ،  برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم ویژه دانش آموزان و همکاران و برگزاری مسابقات ورزشی استانی ویژه دانش آموزان و همکاران به میزبانی گرگان از نمونه فعالیت های این معاونت می باشد.

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار