دبیر ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: بیش از 200 خدمت رایگان درمانی و بهداشتی در منطقه کم برخوردار حاجی آباد کوهپایه کردکوی ارائه شده است.

ارائه خدمات رایگان درمانی و بهداشتی در منطقه کم برخوردار کوهپایه کردکوی

به گزارش خبرنگار گلستان 24، معصومه محمدرحیمی اظهار کرد: اردوی جهادی درمانی، و بهداشتی به مدت ۲ روز در روستای صعب العبور و کم برخوردار حاجی آباد کوهپایه از توابع شهرستان کردکوی برگزار و در این اردو به 141 نفر از مراجعه کنندگان، بیش از 223 خدمت رایگان توسط اعضاء گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ارائه گردید.

وی از خدمات ارائه شده در این اردوی جهادی، ارائه خدمات بهداشت دهان و دندان برای مردم این روستا را عنوان کرد و افزود: در راستای ارتقاء سلامت دهان و دندان، دندانپزشکان این تیم جهادی با حضور در این روستا ضمن معاینه دهان و دندان مراجعه کنندگان و ارایه آموزش های لازم، به بیش از ۷۵ نفر از مراجعه کنندگان، ۱۵۶ خدمت دندانپزشکی شامل جراحی، ترمیم، جرم گیری، فلورایدتراپی و تشخیصی بصورت رایگان ارائه گردید.

رحیمی همچنین در ادامه افزود: در این اردوی جهادی نیز ۶۶ نفر از مراجعه کنندگان، خدمات تخصصی پزشکی شامل ۲۱ خدمت متخصص پوست و ۴۶ خدمت عفونی و داخلی دریافت کردند.

وی یادآور شد: این اردوهای جهادی و حضور پزشکان متخصص در مناطق کم برخوردار که مردم به خدمات پزشکی دسترسی کمتری دارند یا اینکه امکان حضورشان در مراکز مجهز برایشان فراهم نیست، کمک زیادی به درمان افراد جامعه می‌کند.

شایان ذکر است در جهت برگزاری این اردوی جهادی، تیم نیازسنجی خدمات بهداشتی درمانی و غربالگری دانشگاه با حضور در روستای حاجی آباد کوهپایه از توابع شهرستان کردکوی ضمن ارائه خدمات ویزیت، تجویز و تحویل داروی رایگان به مردم شریف این روستا، در اردوی یک روزه در تاریخ 30 تیرماه 1402 اقدام به عملیات نیازسنجی و غربالگری نمودند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار