مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: مدارس غیر دولتی برای کیفیت فعالیت‌های خود تلاش زیادی می‌کنند و همه اولیای دانش آموزان بر این موضوع واقف هستند که کیفیت آموزش در این مدارس مطلوب است، لکن به هیچ عنوان نمی‌پذیریم که بُعد تربیتی و پرورشی در برخی از این مدارس نمود کمی داشته باشد.

کیفیت آموزش در مدارس غیر دولتی مطلوب است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سیدرضا نظری  امروز در گردهمایی بزرگ مدیران مدارس غیردولتی اظهار کرد: در ماه رمضان امسال، محفل بزرگ انس با قرآن برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول ویژه غیردولتی در حسینیه معظَم ثارالله گرگان برگزار گردید که شکوه مدارس غیردولتی را در انجام امور پرورشی به خوبی نمایان ساخت بنابراین ما از تمامی مدیران و موسسان مدارس غیردولتی انتظار داریم که بیش از پیش در جهت افزایش کیفیت فعالیت‌های پرورشی و توجه به ساحت تربیتی دانش آموزان توجه ویژه‌ای مبذول دارند.

موسی کابلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این گردهمایی گفت: شیوه آموزش در مدارس به حدی قابل توجه است که نیازی به تاکید بر آن نیست و بیشترین توجه  باید در حوزه عملکردی فعالیت‌های پرورشی در مدارس باشد.

این مقام مسئول دوره دوم متوسطه را برای دانش آموزان دوره‌ای حساس عنوان کرد و گفت: در این دوره به دلایل بلوغ جسمی و جنسی، دانش آموزان ممکن است دچار خطاهایی بشوند لذا ما باید از تمامی ظرفیت‌های مشاوران و مربیان پرورشی استفاده نموده تا این دانش آموزان را به مسیرهای درست و سازنده هدایت نماییم.

علی حسنی رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: تاکنون جلسات زیادی با دانش آموزان، مدیران و موسسان مدارس

غیر دولتی و نیز موسسان مراکز غیردولتی داشته‌ایم و سعی خود را معطوف به این نموده ایم که مشکلات را از دامن مدارس غیردولتی و نیز مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی بزداییم.

این مقام مسئول اضافه کرد: رویکردهای تربیتی از سیاست‌های کلان این اداره است که ما تلاش می‌کنیم به نحو احسن فعالیت‌های پرورشی در این مدارس نمود ویژه‌ای بگیرند.

حسنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: معلمان در مدارس غیردولتی نباید نادیده گرفته شوند زیرا تلاش و زحمات این عزیزان است که کیفیت فعالیت‌های آموزشی را در این مدارس ارتقا می‌دهد و از طرفی نباید نقش معاونین پرورشی و نیز مربیان دست کم گرفته شود زیرا مسئولیت این عزیزان با همراهی مشاوران خبره در این مدارس به اندازه تمامی معلمان سنگین، خطیر و حساس است.

گفتنی است در این جلسه موضوعات اجتماعی، فرهنگی، تربیتی، جنگ شناختی، جنگ ترکیبی، مسائل مربوط به نقش آفرینی موثر و معلم و ... با حضور حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه شهرستان گنبد کاووس و دکتر شیرنگی استاد برجسته دانشگاه بحث و بررسی گردید

 

ارسال نظر

آخرین اخبار