مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان عنوان کرد؛

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از برگزاری بیش از ۴۰ برنامه متنوع به‌مناسبت روز جهانی و هفته ملی گردشگری در سطح استان خبر داد.

برگزاری بیش از ۴۰ برنامه به‌مناسبت هفته ملی گردشگری در گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدجواد ساوری امروز اظهار کرد: ۲۷ سپتامبر مصادف با ۵ مهرماه روز جهانی گردشگری، آغاز مسیری تازه برای صنعت گردشگری است.

وی افزود: سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، شعار روز جهانی گردشگری ۲۰۲۳ میلادی را «گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز» اعلام کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: هدف از گرامیداشت چنین روزی افزایش سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری مسئولانه و سفرهای هوشمند در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تأثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

وی با اشاره به اینکه هرساله با فرارسیدن روز جهانی و هفته ملی گردشگری برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت گردشگری استان و ادارات شهرستانی این اداره‌کل قرار می‌گیرد، بیان کرد: امسال نیز بیش از ۴۰ برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در قالب افتتاحیه و کلنگ‌زنی طرح‌های گردشگری، کارگاه‌های آموزشی، تجلیل از فعالان این حوزه، تورها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان برنامه‌ریزی شده است.

ساوری گفت: از این تعداد برنامه، ۱۴ مورد مربوط به بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها و طرح‌های گردشگری در سطح استان است.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری ۹ کارگاه آموزشی متناسب با شعار سال گردشگری توسط مؤسسات آموزشی گردشگری استان و ادارات شهرستانی، مسابقه نقاشی، برپایی جشنواره‌های مختلف در مزارع گردشگری و تجلیل از فعالان گردشگری استان از مهم‌ترین برنامه‌های هفته گردشگری سال جاری است.

از سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد روز ۲۷ سپتامبر را به‌عنوان روز جهانی گردشگری نام‌گذاری کرده است و اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار