سرپرست اداره کل بنیاد شهید گلستان خبر داد

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به رویکرد این نهاد به منظور حمایت از خوداشتغالی در فضاهای غیردولتی، اظهار کرد: در سال جاری ۸۵۰ نفر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به صورت خوداشتغالی وارد بازار کار شده‌اند.

خود اشتغالی ۸۵۰ خانواده معظم ایثارگر در گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدعلی طالع زاری با بیان اینکه در حوزه توانمندسازی بزرگترین دغدغه جامعه ایثارگری بحث اشتغال این عزیزان است، عنوان کرد: بالغ بر سه هزار و ۲۰۰ ایثارگر بیکار در استان گلستان وجود دارد که به زودی با برگزاری آزمون استخدامی مختص فرزندان شهید و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا، بخشی از این مشکل حل خواهد شد.

وی حوزه اشتغال را دارای دو بعد دولتی و خوداشتغالی دانست و افزود: دیدگاه دولتی بحث استخدامی‌ها را شامل شده و دیدگاه خوداشتغالی از طریق بانک توسعه، صندوق توسعه و یا تسهیلات یارانه‌ای همانند تبصره ۱۸ انجام‌پذیر است.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان از خود اشتغالی ۸۵۰ نفر در استان گلستان تحت نظارت این بنیاد خبرداد و گفت: تاکنون ۸۱۵ نفر با استفاده از تبصره ۱۸ به بانک‌ها معرفی شده‌اند که مبلغ ۱۴۶ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت شده است. همچنین تسهیلات یارانه‌ای بانک توسعه تعاون به مبلغ سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای ۹ نفر و برای هفت نفر مبلغ ۲۷ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی فراهم شده است.

طالع زاری، تبدیل وضعیت پنج هزار و 523 نفر در استان گلستان از طریق بند «د» تبصره ۲۰ قانون بودجه را از دیگر اقدامات امسال برشمرد و ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ مجوز استخدام ۳۹۷ نفر را در دستگاه‌های اجرایی گرفته‌ایم.

وی پرداخت ۲۰۰ فقره وام کم‌بهره با سقف ۵۰۰ میلیون ریال را از اقدامات صورت گرفته در حوزه رفاهی اعلام کرد و توضیح داد: از دیگر وام‌های پرداخت شده می‌توان به ۳۱۵ فقره وام اجاره به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اشاره کرد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان، صندوق قرض‌الحسنه شاهد را یکی از صندوق‌های پر تراکنش نسبت به بانک ها اعلام کرد و افزود: صندوق شاهد با داشتن ۸ هزار نفر عضو از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه یک هزار و ۷۳۰ فقره به مبلغ ۹۵۸ میلیارد ریال پرداختی داشته است.

طالع زاری در راستای وظایف معاونت مددکاری و مشارکت مردمی از جمله «طرح سپاس»، از دیدار با ۱۶ هزار و ۵۴۱ ایثارگر از ابتدا سال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلفی اعم از مددکاری فردی پنج هزار و ۵۷۴ نفر، جلسات مشاوره ای سه هزار و ۷۵۵ نفر و در حوزه آموزش سه هزار و ۵۹۷ نفر شرکت داشته‌اند.

وی از وجود پر برکت سه هزار و ۸۷۳ شهید، ۱۶ هزارو ۵۰۰ جانباز و یک هزار و ۱۸۳ آزاده در استان گلستان اطلاع داد و افزود: برای نخستین بار بر اساس بند «الف» ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۲، دو هزار و ۵۰۰ نفر افتخار مدرک جانبازی دریافت کردند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان با اشاره به مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان، اظهار کرد: در این سفر مبلغ ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز آمفی تئاتر این مجموعه، مبلغ پنج میلیارد تومان برای تکمیل و مرمت گلزار شهدای استان و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای تجهیز خانه ایثار یا همان پارک سلامت اختصاص داده شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار