حاشیه های مراسم روز خبرنگار در گلستان

از اعتراض به سخنرانان مرکز استانی و تجلیل های جناحی و فرمایشی تا توزیع بسیار بد هدایای خبرنگاران و اعتراض سایتهای خبری تحلیلی دارای مجوز به مدیر کل ارشاد گلستان از حاشیه های مراسم روز خبرنگار استان گلستان بود.

از اعتراض به سخنرانان مرکز استانی و تجلیل های جناحی و فرمایشی تا توزیع بسیار بد هدایای خبرنگاران

به گزارش گلستان 24 مراسم روز خبرنگار امرروز 17 مرداد در استان گلستان برگزار شد .  با هم گوشه هایی از حواشی این مراسم را با هم می خوانیم :

** این مراسم از ساعت 18 عصر در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد ، قبل از آن هم از ساعت 15 یک دوره کارگاه آموزشی روزنامه نگاری نیز در همان محل تالار برگزار شد.

** قراربود که بعد از اتمام کارگاه آموزشی مسئولان امر به همراه خبرنگاران برای ادای احترام به مقام شامخ شهدا به امامزاده عبدالله گرگان و گلزار شهدا بروند که ساعت 17 یک دستگاه اتوبوس جلوی تالار آمد و خبرنگاران را به گلزار شهدای گرگان برد.

** از طرف جامعه خبری استان چهار نفر صحبت کردند ، خانم قدمنان از روزنامه خراسان ، هادی علمدار از سایت گلستان ما ، تاج الدینی از گلستان سلام و آقای احسان مکتبی از دو روزنامه گلشن مهر و همچنین ابوطالب ندری عکاس گلستانی به بیان دیدگاههای خود پرداختند.

** بعد از پایان صحبت های چهار نفر انتخابی که همگی از مرکز استان بودند یکی از روزنامه نگار مو سپید شرق استانی به نشانه اعتراض با صدای بلند مجری برنامه را مورد خطاب قرار داد که چرا همه سخنرانان انتخابی باید از مرکز استان باشند ، پس سهم شهرستانها چی شد که خانم مجری گفت: پشت صحنه رایزنی می کنم تا درست شود اما تا پایان جلسه درست نشد و دیگر کسی صحبت نکرد.

** هاشمیان مدیر کل دادگستری استان گلستان ، فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و صادقلو استاندار گلستان سخنرانان دولتی این مراسم بودند .

** در میان برنامه پخش کلیپی از شهدای غواص فضای جلسه را متحول کرد و یاد و نام شهدا را در سالن گسترش داد.

** در میان حاضرین در جلسه همسران ، فرزندان ، شوهران و .... خبرنگاران حضور داشتند که به نوعی بر تعداد حاضرین در سالن افزوده بود.

** در پایان سخنرانی استاندار کیکی آماده شده بود تا به واسطه روز خبرنگار بریده شود که این کار با حضور مسئولین و برخی از خبرنگاران اجرا شد که ولی پور و دستجردی از سوی انجمن صنفی و خبرنگاران خانم روی صحنه رفتند اما منصوری رضی رئیس خانه مطبوعات استان حاضر نشد روی صحنه برود.

** علی منصوری رضی رئیس خانه مطبوعات استان گلستان از نحوه برنامه و سخنان برخی سخنرانان بسیار ناراحت بود و دلیل بالا نرفتن خود را اعتراض به این نحوه سخنرانی عنوان کرد.

** ابراهیم احمری از کارکنان بانک ملی و عبدالرضا چراغعلی مدیر کل سابق دفتر شهری دو تن از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی از حوزه گرگان در جلسه امروز حضور داشتند .

** هنگام سخنرانی استاندار تعدادی از خبرنگاران ترجیح دادند در لابی تالار با همدیگر به گفتگو بپردازند .

** علی اصغر فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان هدایای روز خبرنگار را هدیه استاندار به آنها نامید در حالیکه هدایای نقدی روز خبرنگار امسال از جیب ادارات گرفته شد و بنام استاندار به خبرنگاران داده شد . گفته می شود برای مراسم روز خبرنگار امسال مبالغی میلیونی از ادارات گرفته شد تا هزینه جوایز تامین شود.

** بعد از پایان سخنرانی استاندار از تعدادی از فعالان خبری استان تجلیل به عمل آمد که مورد اعتراض بسیاری از خبرنگاران قرار گرفت  . خبرنگاری از میان جمعیت بلند شد و فریاد زد که ملاک شما برای انتخاب این خبرنگاران چه بوده است ؟

** در میان منتخبین تجلیل شده که رنگ و بوی جناحی گرفته بود از نشریاتی تجلیل شد که چاپشان معلوم نیست چه زمانی است. یکی از روزنامه نگاران در اعتراض به این امر گفت: سلیم ماهی یک بار چاپ می شود و گلستان سلام 80 درصد کپی پیست از خبرگزاری ها وسایتهاست ، اینها چطور انتخاب شدند ؟ در عوض سایتهایی که شبانه روز برای استان زحمت می کشند چرا جایگاهی ندارند؟

** نماینده ثبت احوال که برای دریافت جایزه روی صحنه رفته بود با گفتن جملاتی در مورد کپی پیست و ... مورد انتقاد خبرنگاران واقع شد و تعدادی از خبرنگاران از سخنان وی ناراحت شده و او را هو کردند.

** زمان برگزاری این جلسه یعنی ساعت 18 عصر باعث اعتراض برخی از خبرنگاران شرق استانی شد چرا که تا پاسی از شب را باید توی راه برگشتن به شهر خود باید باشند و مسافت زیادی را طی کنند.

** تعداد زیادی از فعالین فضای مجازی و سایتهای خبری تحلیلی دارای مجوز با اعتراض به نحوه انتخاب سخنرانان این مراسم و جوایزی که به منتخبین داده شد، مراتب اعتراض خود را به گوش مسئولین رساندند . آنها تصمیم گرفتند برای احقاق حقوق خود انجمن نویسندگان فضای مجازی را تاسیس کنند.

** عدم پذیرایی شام نیز مورد انتقاد برخی از خبرنگاران قرار گرفت و همچنین نحوه پذیرایی با شربت و شیرینی و آلو بصورت سرپا و بدون اینکه صندلی برای نشستن باشد نیز موجی از گلایه را ایجاد کرده بود.

** اما پرحاشیه ترین بخش مراسم امشب توزیع هدایای روز خبرنگار بود که با وضع بسیار بدی با هیاهو و تجمع شدید خبرنگاران روبرو شد و باعث گردید بسیاری از خبرنگاران از گرفتن هدایای خود منصرف شوند .

** حتی بسیاری از شهرستانیها تا ساعت 21:30 دقیقه ماندند تا هدیه خود را بگیرند و بعد به شهرستانهای خود رفتند .

** در میان کسانی که هدیه می گرفتند چهره هایی دیده شد که به خبرنگاران نمی خوردند و حتی در یک مورد فردی که هدیه فرد دیگری را گرفته بود شناسایی و هدیه از او پس گرفته شد و برخی افراد نیز عنوان کردند که بجای آنها امضا شده و هدیه شان را کس دیگری گرفته است .

** این نحوه پذیرایی و توزیع هدایا باعث اعتراض خبرنگارانی شد که هنگام خروج مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از محوطه تالار ، خود را به فضیلت رساندند و این نوع مراسم را باعث سرشکستگی دانستند و مراسمات سالهای گذشته را بهتر عنوان کردند.

** علی اصغر فضیلت نیز با گوش کردن کامل به این سخنان و اشاره به سخنان خود در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مبنی بر مشکلات موجود در این زمینه ضمن فراخواندن خبرنگاران به دقت در سخنان خود  با استفاده از روایتی گفت : اگر در خانه کس است همین یک حرف بس است .

** استاندار گلستان دکتر صادقلو قبل از این مراسم با حضور در خبرگزاری ایرنا با دیگر این خبرگزاری را چشم و چراغ دولت خواند و گفت : رسالت اساسی ایرنا دفاع جانانه از دولت است . حسن صادقلو با اهدا دسته گل از سوگلی های خبرنگاران استان تقدیر کرد . ای کاش صادقلو به همه خبرنگاران دسته گل می داد.

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار