مسوول ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص گلستان گفت: هفت نقطه از استان میزبان دائمی 13 شهید غواص گمنام اما دریا دل خواهد بود.

هفت نقطه گلستان میزبان دائمی شهدای غواص دریا دل شد

به گزارش گلستان 24 سرهنگ عبدالله عین علی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: درابتدا مقرر شده بود که این شهدا پس از تکریم در شهرهای مختلف استان در نوکنده، انبارالوم و اینچه برون از توابع شهرستان های بندرگز، آق قلا و گنبدکاووس و همچنین روستای قرق از توابع شهرستان گرگان تشییع و به خاک سپرده شوند.
وی اضافه کرد: اما درخواست زیاد شهروندان برای حضور دائمی شهدای غواص در شهرهای آنان باعث شد که بررسی های لازم انجام و این دریا دلان در شهر نوده خاندوز از توابع شهرستان آزادشهر، گمیشان و ستاد فرماندهی انتظامی استان گلستان نیز تدفین شوند.

هفت نقطه گلستان میزبان دائمی شهدای غواص دریا دل شد
سرهنگ عین علی افزود: مراسم تشییع در این مناطق روز سه شنبه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور اقشار مختلف مردم انجام می شود.
وی همچنین گفت: دو شهید گمنام در شهر انبارالوم به خاک سپرده می شوند، که یکی از آنان 23 ساله بوده و اول فروردین امسال تفحص شد و دیگری شهید 18 ساله ای است که در سوم اردیبهشت ماه سال جاری مورد تفحص قرار گرفت.
به گفته وی، دو شهید غواص خط شکن در شهر نوده خاندوز تدفین می شوند که 27 ساله و 21 ساله بوده و اول فروردین ماه تفحص شدند.
سرهنگ عین علی افزود: یک شهید 19 ساله که یکم فروردین سال جاری تفحص شد در ستاد انتظامی مرکز استان گلستان به خاک سپرده می شود.
وی ادامه داد: دو شهید دریادل خوشنام نیز در روستای قرق به خاک سپرده می شوند که به هنگام شهادت 18 ساله و 24 ساله بوده اند.
به گفته وی اینچه برون میزبان دو شهید 20 ساله و 17 ساله بوده و نوکنده دو مهمان شهید 17 ساله و 27 ساله خواهد داشت و دو خط شکن و غواص گمنام نیز در شهر گمیشان تشییع و به خاک سپرده می شوند.
رییس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص گلستان گفت: مراسم متمرکز وداع با شهدا در ساعت 20 امروز یکشنبه با سخنرانی سردار رمضان شریف مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مداحی حاج صادق آهنگران در مصلی گرگان برگزار می شود.
عین ‎علی با بیان اینکه دردانه های غواص تاکنون در شهر های گمیشان، بندرترکمن، کردکوی، علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و کلاله تشییع شده اند، اظهار داشت: امروز یکشنبه این شهدا در مراوه تپه تشییع و سپس به گرگان منتقل می شوند تا مراسم متمرکز استانی وداع با شهیدان برگزار گردد.
وی تصریح کرد: مراسم استقبال از شهدای گمنام در گرگان ساعت 19 یکشنبه از میدان شهدا به سمت مصلی این شهرستان برگزار می شود.
به گفته وی، مراسم تشییع شهدای غواص و خط شکن در گرگان روز دوشنبه از ساعت 9.30 از محل بهداری سپاه آغاز و در مسیر میدان ولی عصر (عج)، خیابان پاسداران، میدان وحدت، خیابان شهدا و چهارراه شهدا انجام می شود و در ادامه پیکر پاک شهیدان به شهرهای در نظر گرفته شده برای تدفین ،انتقال می یابد.

ارسال نظر

آخرین اخبار