14 مردادماه 13 شهدای گمنام غواص و خط‌شکن وارد گلستان خواهند شد و این استان افتخار میزبانی 13 شهید غواص و خط‎شکن دوران دفاع مقدس از مناطق عمومی شلمچه را دارد.

برنامه های کامل تشیع 13 شهید غواص در گلستان تشریح شد

به گزارش گلستان 24،هم اکنون 101 شهید گمنام در 25 نقطه استان گلستان مدفون شده‎اند، هم اکنون افتخار خادمی و میزبانی شهدای غواص برای مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار استان گلستان فراهم شده است حال و هوایی معنوی که به برکت ورود این شهیدان بزرگوار در استان حاکم شده است از طریق مشارکت‎های مردمی تلاش می‎شود برگزاری مراسم‎های تدفین، استقبال، تکریم و تشییع پیکر این شهدا به بهترین شکل ممکن انجام گیرد.

برنامه های کامل تشیع 13 شهید غواص در گلستان تشریح شد

سرهنگ سید علی مهاجر؛ فرمانده سپاه ناحیه گرگان در خصوص تدفین 13 شهید غواص در گرگان و سایر شهر های استان گفت: بعد از ابلاغ ماموریت به سپاه نینوا استان گلستان در راستای تدفین 13 شهید خط‌شکن «ستاد استقبال و تکریم از شهدای گمنام در استان گلستان» تشکیل شد و ستاد استقبال شهدای خط‌شکن گلستان به دنبال این بوده است که همه شهرستان‎های استان از معنویت شهدا فیض ببرند.

وی گفت: مقام معظم رهبری در 26 خردادماه شهدای غواص و خط‌شکن را با جملات «سلام بر دستان بسته و سلام بر پیکرهای آسیب‌دیده» و «دردانه‎های به میهن بازگشته» مورد خطاب قرار داد و لذا «ستاد استقبال شهدای خط‌شکن گلستان» نیز این جملات را برای نام‌گذاری کاروان شهدای خط‌شکن و غواص در استان گلستان استفاده کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان تصریح کرد: 14 مردادماه 13 شهدای گمنام غواص و خط‌شکن وارد گلستان خواهند شد و شهر گمیشان نخستین میزبان کاروان «دردانه‎های دست بسته» است و از ساعت هشت صبح پنج‌شنبه 15 مردادماه مردم شهیدپرور این شهرستان میزبان شهدا خواهند بود.

وی گفت: در همان روز از ساعت 11 تا 13 شهرستان بندرترکمن و عصر از ساعت 18 تا 20 مردم شهیدپرور شهرستان کردکوی با برگزاری مراسم‎های مختلف از شهدای گمنام استقبال خواهند کرد.

مهاجر افزود: برای اسکان کاروان «دردانه‎های دست بسته» از سوی «ستاد استقبال شهدای خط‌شکن گلستان» شهرستان علی‌آبادکتول در نظر گرفته شده است، از ساعت 9 تا 12 روز 16 مردادماه مردم گرگان از شهدای خط‌شکن و غواص تکریم خواهند کرد و عصر آن روز به صورت گذری شهرستان‎های خان‎ببین و دلند شهدای گمنام را میزبانی می‎کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان تصریح کرد: مقصد بعدی شهدای گمنام را در روز جمعه 16 مردادماه شهرستان رامیان خواهد بود و از ساعت 15 تا ساعت 17:30 دقیقه مردم رامیان می‎توانند از شهدای گمنام بهره‎مند شوند و شب جمعه از ساعت 18 تا 20 شب شهرستان آزادشهر میزبان شهدای گمنام خواهد بود.

وی افزود: صبح روز شنبه شهرستان مینودشت و عصر همان روز گالیکش و کلاله میزبان شهدا خواهند شد.

مهاجر خاطر نشان کرد: مراسم وداع با شهدای گمنام و خط‌شکن به صورت متمرکز در گرگان برگزار می‎شود، از روز یک‌شنبه 18 مردادماه از ساعت 9 تا 12 مردم شهیدپرور شهرستان مراوه‎تپه میزبان کاروان «دردانه‎های دست بسته» خواهند بود و عصر همان روز نیز از ساعت 19:30 تا 23 مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان گرگان خواهیم داشت.

وی گفت: سردار «رمضان شریف» معاون روابط عمومی کل سپاه و «حاج صادق آهنگران» مهمانان ویژه ما در این مراسم هستند.

فرمانده سپاه ناحیه گرگان در پایان افزود: تشییع پیکر شهدا در صبح روز 19 مردادماه و از روبروی معراج شهدا آغاز می‎شود، و شهرهای اینچه‎برون، قرق، انبارالوم و نوکنده محل‎هایی است که تاکنون برای تدفین شهدای گمنام مشخص شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار